معاون وزیر بهداشت خبر داد:

یک دوره انحصار برای تولید داروی ایرانی

رئیس انستیتو پاستور با بیان اینکه محققان کشور توانستند داروی هرسپتین را بسازند ، عنوان کرد: تا کنون این دارو وارداتی بوده که با تولید آن می توانیم علاوه تامین نیاز کشور به کشورهای دیگر نیز صادرکنیم.
کد خبر: ۷۶۸۸۹۱
داروی ایرانی ضد سرطان "هرسپتین" از خرداد وارد بازار می‌شود
مصطفی قانعی گفت: با وجود اینکه هرسپتین در دولت قبل، رونمایی شده بود، ولی هنوز به نتیجه قطعی نرسیده و آماده نبود، که این نشاندهنده شتابزدگی دولت قبل بود.

وی با بیان اینکه هرسپتین در اواخر بهمن ماه رونمایی می شود، اظهار داشت: تا کنون رقمی نزدیک به ۶۰ میلیارد تومان واردات هرسپتین بوده است، که اگر بتوانیم نیاز کشور را تامین کنیم قدم بزرگی برداشته ایم.

به گفته وی جای خوشحالی است باوجود اینکه هنوز این دارو وارد بازار نشده، متقاضی خارجی دارد، از این رو زمینه صادراتی هرسپتین نیز بعد از تولید، به زودی فراهم می شود.

دبیرستاد زیست فناوری با اشاره به اینکه هرسپتین، خرداد ماه سال آینده به بازار عرضه می شود و می تواند بازار پرفروشی داشته باشد، عنوان کرد: این دارو در افراد مبتلا به سرطان پستان مورد استفاده قرار می گیرد و در ۳۰ درصد افراد مبتلا به این نوع سرطان موثر است.

قانعی با تاکید بر اینکه البته ۷۰ درصد بیماران مبتلا به سرطان پستان نمی توانند از این دارو استفاده کنند، افزود: مبتلایان به سرطان پستان، تحت آزمایش Her۲ قرار می گیرند، و در صورتیکه شدت این آزمایش رو به بالا باشد می توان هرسپتین را برای بهبودی به آنها تزریق کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها