با اسلام جنگ نداریم!

ادعای دروغ اوباما

پایگاه اینترنتی آنتی‌وار:

اوباما جهان را ناامن کرده است

پایگاه اینترنتی ضد جنگ یا همان «آنتی‌وار» در گزارش مفصلی تحت عنوان «چگونه اوباما جهان را به مکانی خطرناک‌تر تبدیل کرده است» نوشت: «اگر احساس می‌کنید جهان بی‌ثبات‌تر و متزلزل‌تر شده است؛ اشتباه نکرده‌اید».
کد خبر: ۷۶۸۷۰۷
اوباما جهان را ناامن کرده است

نویسندگان این گزارش براین باورند که نه‌تنها دولت اوباما موفق به برقراری صلح و امنیت درجهان نشده است بلکه با اتخاذ سیاست‌های غلط و مداخلات بی‌مورد در کشورهای جهان از اوکراین گرفته تا سوریه و عراق جهان را هر لحظه به پرتگاه جنگ نزدیک کرده است. به نوشته این گزارش؛ در کانون هر توفان و گردبادی، دولت آمریکا قرار دارد و به جای این‌که به عنوان مروج صلح و ثبات عمل کند، عامل بروز جنگ و رویارویی بوده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی آنتی‌وار، اقدامات دولت اوباما گستره وسیعی از اقدامات تحریک‌آمیز، تعرضات، تحریم‌های اقتصادی، تهدیدها، جابه‌جایی اسلحه و غیره شده است. این تحرکات احتمال بروز تنش‌های منطقه‌ای را بیشتر می‌کند که این تنش‌ها ورای تنش‌هایی است که پیشتر در سوریه و عراق بروز کرده است. همچنین جنگ نیابتی آمریکا بر ضدسوریه به شکل خطرناکی به جنگی تمام‌عیار نزدیک شده است. یکی دیگر از کشورهایی که دچار تنش و ناآرامی شده، اوکراین است که آمریکا در این کشور درگیر جنگ نیابتی با روسیه است. نقش قطعی دولت اوباما در ناآرامی‌های اوکراین مشهود است و افشای برخی اطلاعات نشان‌دهنده نقش مستقیم آمریکا در هدایت کودتایی است که به سرنگونی دولت منتخب اوکراین منجر شد. دولت اوباما از دولت ضدروسی اوکراین حمایت نظامی و اقتصادی کرده است و اکنون کمک‌های نظامی «مرگبار» به این دولت را در نظر دارد.

به اعتقاد نویسندگان آنتی‌وار مردم آمریکا به توصیه‌های میخائیل گورباچف آخرین رئیس‌جمهور اتحاد جماهیر شوروی بی‌اعتنا هستند. او گفته است: «آمریکا ما را به جنگ سرد جدیدی کشانده است. نمی‌توانم قاطعانه و محکم بگویم که جنگ سرد به جنگ گرم تبدیل نخواهد شد. می‌ترسم خطرش وجود داشته باشد.» وی گفته است این جنگ سرد جدید بسرعت در حال گرم شدن است زیرا جنگ نیابتی آمریکا و روسیه در اوکراین در مرزهای روسیه است و مانند هر جنگی، هر زمان که مناسب باشد، مرزها نادیده گرفته می‌شود. گورباچف از این ابراز نگرانی کرده است که کشته شدن 5000 اوکراینی و آوارگی یک میلیون و 500 هزار نفر می‌تواند خطرناک باشد و در نهایت چاشنی جنگی بزرگ را میان دو کشور کاملا هسته‌ای روشن کند.

سیاست نابخردانه

آنتی‌وار در ادامه گزارش خود می‌گوید: سیاست اوباما در خاورمیانه نیز نابخردانه است. حملات بی‌وقفه هواپیماهای بدون سرنشین و جنگ نیابتی در سوریه که هر کشوری در منطقه به نوعی درگیر آن شده است آثار این سیاست نابخردانه است. بیش از 200 هزار کشته و میلیون‌ها آواره، موجب تشدید تنش‌های سیاسی در سراسر منطقه شده و تاکید اوباما بر تغییر نظام در سوریه تا حدی به دلیل حمایت از عربستان سعودی و اسرائیل بوده است. اسرائیل بتازگی مواضعی را در خاک سوریه بمباران کرد. چنین حملاتی تنش‌های سوریه را به سمت جنگ منطقه‌ای سوق می‌دهد و سکوت اوباما در برابر حملات مکرر اسرائیل بر ضدسوریه فقط خطر وقوع جنگ را در منطقه بیشتر می‌کند. تا به امروز دولت اوباما هیچ طرح صلحی را درباره سوریه پیشنهاد نکرده است.

اقدامات اوباما از قبیل کمک مالی، آموزش نیروها و مدارا با چنین شبه‌نظامیان افراط‌گرایی شرایط ایده‌آلی را برای گروه‌هایی چون داعش فراهم کرد تا به گروه شبه نظامی بزرگی در منطقه تبدیل شود. سیاست‌های اوباما در آفریقا نیز نباید فراموش شود. حملات هوایی موفقیت‌آمیز برای تغییر رژیم در لیبی، این کشور را که پیشتر دارای بالاترین سطح استاندارد زندگی در این قاره بود ویران کرده است. همچنین تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران، روسیه، کره‌شمالی، ونزوئلا، سوریه و غیره نیز در واقع اقدام جنگی است. کمک به کاهش شدید بهای نفت، یک سلاح غیرنظامی دیگری بود که اوباما به شکلی بی‌پروا و غیرمسئولانه از آن استفاده می‌کند. سیاست‌های آمریکا در لیبی، سوریه، عراق و افغانستان نیز احتمال وقوع حمله تروریستی را در آمریکا افزایش داده است.

مصادیق سیاست‌های مخرب اوباما

پایگاه خبری تحلیلی آنتی‌وار که از منتقدان سیاست خارجی آمریکاست در گزارشی با ذکر مصادیقی از سیاست‌های آمریکا در کشورهای مختلف، سیاست‌های اوباما را باعث ناامنی در نقاط مختلف جهان دانسته است. در گزارش این پایگاه که نویسندگان یا حامیان مالی آن را همه گروه‌های ضددولتی اعم از چپ‌ها یا سبزها تشکیل می‌دهند به نمونه‌هایی از دستاوردهای سیاست‌های اوباما اشاره شده است:

سوریه: اقدامات اوباما از قبیل کمک مالی، آموزش نیروها و مدارا با شبه نظامیان افراطی، شرایط ایده‌آلی را برای گروه‌هایی چون داعش فراهم کرد تا به گروه شبه نظامی بزرگی در منطقه تبدیل شوند.

اوکراین: افشای برخی اطلاعات نشان‌دهنده نقش مستقیم آمریکا در هدایت کودتایی است که به سرنگونی دولت منتخب اوکراین منجر شد.

لیبی: حملات هوایی موفقیت‌آمیز برای تغییر رژیم در لیبی، این کشور را که پیشتر دارای بالاترین سطح استاندارد زندگی در قاره آفریقا بود ویران کرده است.

تحریم: تحریم‌های اقتصادی بر ضد ایران، روسیه، کره‌شمالی، ونزوئلا، سوریه و برخی دیگر از کشورها در واقع اقدام جنگی است.

کاهش بهای نفت: کمک به کاهش شدید بهای نفت، سلاح غیرنظامی دیگری است که اوباما به شکلی بی‌پروا و غیرمسئولانه از آن استفاده کرده است.

جنگ‌های نیابتی: سهم اوباما در جهان، ایجاد هرج و مرج و مرگ یا از طریق جنگ نیابتی از جمله در سوریه و اوکراین یا حمله هواپیماهای بدون سرنشین در پاکستان، یمن، سومالی و غیره بوده است. حتی روند صلح اسرائیل و فلسطینی‌ها نیز واقعی نبود و اوباما از اسرائیل در ارتکاب جنایت جنگی حمایت کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها