اختصاصی جام جم آنلاین - گزارش تصویری

تاریخ خودروهای «جیپ» جنگی به روایت تصویر

آیا تاکنون هنگامی‌که قصد خرید یک خودرو جدید را داشته‌اید به نرخ حفظ ارزش در هنگام فروش مجدد خودرو فکر کرده‌اید؟ با اینکه اغلب اتومبیل‌ها بسیار زود مستهلک می‌شوند و از قیمت می‌افتند اما بعضی از اتومبیل‌ها هستند که ارزش مادی خود را بهتر از دیگر ماشین‌ها حفظ می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۸۵۹۶
10 خودرو با بیشترین نرخ حفظ ارزش اولیه + عکس

انجمن ملی نمایندگان خودرو (NADA) اخیراً لیستی از 10 خودرو جدید و یا به‌طور کامل بازنگری شده را منتشر کرده که در هنگام فروش، بیش‌ترین نرخ حفظ ارزش اولیه را داشته‌اند.

محاسبات مرکز (NADA) بر روی پرفروش‌ترین تریم هر یک از اتومبیل‌های حاضر در لیست صورت گرفته است و 10 خودرویی که در این لیست به شما معرفی می‌شوند بیش‌ترین نرخ حفظ ارزش اولیه را دارند.

10- مزدا 6

نرخ حفظ ارزش: 70.6 درصد

سدان میان سایز جدید مزدا بعد از ورود به بازار، به‌واقع تحولات اساسی در سگمنت خود ایجاد کرد.

مزدا 6 اتومبیلی با رانندگی سرگرم‌کننده، چهره ظاهری زیبا، مصرف سوخت مناسب و دارای امکانات فراوان است اما در بحث فروش هنوز در پس رقبای قدر و هم‌وطن خود یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد قرار دارد.

با این وجود مزدا 6 در هنگام فروش دوباره (اولین مرتبه فروش بعد از خریداری به صورت صفرکیلومتر) 70.6 درصد ارزش اولیه خود را حفظ می‌کند که 10 درصد از حد متوسط کلاس سدان‌های سایز متوسط بالاتر است.

9- شورولت SS

نرخ حفظ ارزش 71.6 درصد

این اولین سال فروش اتومبیل بزرگ و دیفرانسیل عقب کمپانی شورولت یعنی SS است و این خودرو ارزش اولیه خود را بهتر از دیگر همتایانش حفظ می‌کند.

شورولت SS به یک موتور 6.2 لیتری V8 مجهز است که 425 اسب بخار توان دارد و ماشین را قادر می‌سازد تنها در عرض حدود 5 ثانیه از حالت سکون به 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

8- جی‌ام‌سی سیرا

نرخ حفظ ارزش: 72.7 درصد

این وانت دو کابین سایز بزرگ، بالاتر از دیگر رقیبان، قادر به حفظ ارزش 72.7 درصدی می‌باشد.

همان‌طوری که در مقدمه اشاره شد، مطالعات و بررسی‌های مرکز (NADA) بر روی پرفروش‌ترین گونه از هرکدام از اتومبیل‌ها انجام گرفته و به همین دلیل گونه دوکابین SLE از اتومبیل جی‌ام‌سی سیرا 1500، مورد بررسی قرار گرفته است و عدد فوق‌الذکر برای نرخ حفظ ارزش مشخصاً مربوط به گونه اشاره شده است.

این تراک چهارچرخ متحرک، به یک موتور 5.3 لیتری V8 مجهز است که توانایی تولید 355 اسب بخار قدرت و 383 پوند – فوت (519.3) نیوتن‌متر گشتاور را دارد و به‌منظور بهینه‌سازی مصرف سوخت به سیستم غیر فعال‌سازی سیلندرها، تزریق مستقیم سوخت و سیستم باز و بسته کردن متغیر سوپاپ‌ها مجهز گشته است.

7- جیپ چروکی

نرخ حفظ ارزش: 72.7

مدل جدید جیپ چروکی 72.7 درصد قیمت اولیه خود را در هنگام فروش حفظ می‌کند. این مدل از کمپانی جیپ که ممکن است ظاهرش برای همه خوشایند نباشد به یک موتور 2.4 لیتری و سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است.

گونه Sport محبوب‌ترین مدل از جیپ چروکی است و نرخ حفظ ارزش جیپ چروکی کمی بالاتر از حد متوسط کلاس کراس‌اوورهای جمع‌وجور با نرخ 68.9 درصدی می‌باشد.

6- مینی کوپر

نرخ حفظ ارزش: 72.7

مدل جدید مینی کوپر هاردتاپ از نظر سایز بدنه چند سانتی‌متر در طول و عرض افزایش داشته است و به یک موتور 3 سیلندر توربوچارجر مجهز شده است.

مدل 2014 مینی کوپر که در هنگام عرضه نسبت به مدل سال 2013 حدود 1,500 دلار قیمت کمتری داشت با نرخ حفظ ارزش 72.7 درصدی برای مدل‌های دست‌دوم حدود 5 درصد از حد متوسط سگمنت خودروهای اسپرت بالاتر است.

5- نیسان روگ

نرخ حفظ ارزش: 73.1

مدل جدید نیسان روگ یا همان قشقایی به لطف تطابق‌پذیری بالا، مصرف سوخت اقتصادی و چهره زیبا بعد از عرضه، به‌عنوان یکی از مدعیان صدرنشینی در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت قرار گرفته است.

محاسن این کراس‌اوور زیبا با حفظ ارزش 73.1 درصدی بعد از گذشت یک سال کامل می‌شود.

4- تویوتا 4Runner

نرخ حفظ ارزش:77.1

تویوتا فوررانر یکی از معدود شاسی بلندهای با ساختار بدنه body-on-frame است که هنوز هم تولید می‌شود اما چرا یک نفر باید این SUV بزرگ را که تشنه سوخت هست را خریداری نماید؟ دلیلش به قابلیت‌های بالای 4Runner در رانندگی‌های آفرود و چهره‌ای که برای رقبا نوعی تهدید حساب می‌شود، برمی‌گردد.

این مدل از تویوتا درصدی بالایی (77.1) از قیمت اولیه خود را بعد از گذشت یک سال حفظ می‌کند و در جایگاه چهارم لیست ما قرار می‌گیرد.

3- تویوتا هایلندر

نرخ حفظ ارزش:78.8

این کراس‌اوور ساخته شده توسط تویوتا که به 3 ردیف صندلی تجهیز گشته برای سال 2014 دچار یک سری تغییرات اساسی شده که قابل‌توجه‌ترین آن‌ها تغییر در طراحی نمای درونی و بیرونی ماشین است.

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که به هایلندرهای مدل 2014 اضافه شده است، سیستم EasySpeak است که با استفاده از میکروفون بلوتوث صدای راننده را برای سرنشینان ردیف سوم پخش می‌کند.

به‌مانند اکثر ساخته‌های تویوتا، هایلندر هم بعد از گذشت یک سال درصد بالایی (78.8) از قیمت اولیه خود را حفظ می‌کند.

2- سوبارو فارستر:

نرخ حفظ ارزش: بالای 80 درصد

فقط دو اتومبیل در بین این لیست ده‌تایی هستند که نرخ حفظ ارزش آن‌ها بعد از گذشت یک سال بالای 80 درصد است و سوبارو فارستر هم یکی از آن دو است.

کمپانی ژاپنی سوبارو در فارسترهای مدل 2014 امکاناتی از قبلی دوربین دید عقب، تریم های جدید و سیستم ایمنی EyeSight را اضافه کرده است.

همچنین سوبارو فارستر در تست‌های موسسه IIHS رده ایمنی Top Safety Pick + را کسب کرده است و به سیستم چهارچرخ متحرک مجهز است.

1- شورولت کوروت استینگری

نرخ حفظ ارزش: 84.7 درصد

شاید برایتان تعجب‌برانگیز باشد که یک اتومبیل اسپرت را در صدر این فهرست ببینید. درصورتی‌که شورولت کوروت تماماً از چیزهای تعجب‌انگیز ساخته شده است.

شورولت کوروت استینگری به یک موتور هشت سیلندر با 6.2 لیتر حجم با 450 اسب بخار قدرت و 450 پوند – فوت (610 نیوتن‌متر) گشتاور مجهز شده اما از محاسن دیگری که حتی بیشتر از موتور پرقدرت در محبوبیت کوروت استینگری تأثیر می‌گذارند، می‌توان به هندلینگ فوق‌العاده اشاره کرد.

به‌خصوص وقتی که پکیج Z51 را هم سفارش دهید. در صورت نصب پکیج فوق امکاناتی از قبیل سیستم تعلیق مغناطیسی به ماشین اضافه می‌شود و عملکرد ماشین در شرایط مختلف جاده تیزتر از قبل می‌شود.

شورولت کوروت بعد از گذشت یک سال 84.7 درصد! از قیمت اولیه خود را حفظ می‌کند.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها