جام جم سرا:‌ محققان می‌گویند مانیکور مستمر ناخن‌ها می‌تواند موجب عوارضی چون ترک‌خوردگی، شکاف و خمیدگی ناخن‌ها شود.
کد خبر: ۷۶۸۰۶۶
محققان: مانیکور برای ناخن‌هایتان ضرر دارد

به نقل از دیلی میل (Daily Mail) شاید سوهان زدن ناخن‌ها به‌صورت روزانه دست‌هایتان را زیبا کند اما اثر آن کوتاه‌مدت و گذراست.

دانشمندان پس از تجزیه و تحلیل تأثیر قیچی کردن، زینت دادن یا سوهان کشیدن ناخن‌ها دریافتند که مانیکور و آرایش دست و ناخن می‌تواند ریشه امراض رایج سلامتی باشد.

یکی از محققان دانشگاه ناتینگهام می‌گوید از بین بردن امکان رشد ناخن جدید اگر به اتفاقی روزانه بدل شود در طولانی مدت ناخن‌ها را بدریخت می‌کند. کسانی که ناخن پای خود را خیلی زیاد برش می‌دهند نیز به فرو رفتن آن در پوست کمک می‌کنند که ممکن است در برخی موارد منجر به جراحی خفیف شود.


وی می‌افزاید: کسانی که اصرار دارند برش یا سوهان کشی منظمی را روی ناخن‌هایشان ادامه دهند شکل ساده‌ای را برای به حداقل رساندن آسیب انتخاب می‌کنند. یک انحنای مخروط وار یا خط مستقیم باید کمترین فشار را روی ناخن ایجاد کند. او ناخن‌هایی با انحنای بسیار زیاد یا طولانی را که امروزه بسیار رواج دارد شدیداً مضر دانست.

بر اساس نتایج تحقیق آن‌ها، طرفداران زیبایی ناخن که روزانه انتخاب می‌کنند ناخن‌هایشان حاشیه گرد یا صاف داشته باشد خود را در معرض بیماری‌های جدی قرار می‌دهند؛ برای مثال مانیکور فرنچ، هیچ حاشیه مسطحی به ناخن نمی‌دهد که می‌تواند خطرناک باشد.
محققان در تحقیق خود همچنین بر شیوه‌ای تمرکز کردند که ناخن از طریق بافت‌های بسیار کوچک و میکروسکوپی می‌چسبد و اجازه می‌دهد تا برای رشد روی آن بلغزد. آن‌ها متوجه شدند هنگامی که توازن میان فشار رشد و فشار چسبندگی به هم بخورد یعنی ناخن بسرعت یا بآرامی رشد کند یا تعداد بافت‌های چسبیده تغییر کند، ممکن است فشار مازادی به تمام ناخن وارد شد. این فشار منجر به بیماری‌های بسیاری از جمله ناخن فرو رفته، ناخن قاشقی و ناخن چنگالی می‌شوند به علاوه شکافتگی، خراش یا ترک خوردگی بیشتر.

زمانی که ناخن‌ها خمیده شوند و ترک بخورند نام آن‌ها ناخن‌های «چنگالی» است و در صورتی که برجسته رشد کنند ناخن‌های «قاشقی» نامیده می‌شوند.

اگرچه افزایش سن یا تغییر در غذا می‌تواند موجب تنش مازاد شود اما این محققان می‌گویند آراستن نامناسب یا منظم ناخن‌ها می‌تواند این تأثیر را دو چندان کند. (سلامانه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها