جام جم ورزشی: هفته بیستم رقابتهای لیگ برتر در حالی آغاز می شود که حضور بازیکنانی مثل رحمتی، اکبرپور و جمشیدیان در پیکان می تواند به حساسیت هرچه بیشتر دیدار این تیم و استقلال کمک کند.
کد خبر: ۷۶۷۹۵۹
تقابل دوباره مهدی رحمتی با امیر قلعه نویی

هفته بیستم رقابت های لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دو دیدار از روز یکشنبه آغاز می شود.

* نفت تهران – سایپا

نفتی ها بعد از چند هفته حفظ صدر جدول بالاخره مقام نخست را به فولادی ها سپردند و حالا برای باز پس گرفتن این جایگاه مجبورند سایپا را شکست دهند. سایپایی که چهارشنبه در رقابتی پایاپای با استقلال بالاخره میدان را به حریف واگذار کرد قطعا می تواند برای نفت هم که دو هفته پیاپی را با تساوی پشت سر گذاشته حریف دست و پا بسته ای نباشد. نتیجه این دیدار اگر به سود سایپا باشد یا با تساوی به پایان برسد قطعا خوشحالی رقبای صدرنشین نفت را همراه دارد.

یکی از نکاتی که در این دیدار نباید مغفول بماند این است که شاگردان علیرضا منصوریان را اکثرا بازیکنان جوان تشکیل می دهند و اگر آنها برابر سایپا با ناکامی روبه رو شوند می تواند این مسئله با آثار سویی همراه شود و این تیم جوان و پر انگیزه را کم کم از دور رقابت برای قهرمانی خارج کند.

دیدار رفت دو تیم با برتری دو بر یک سایپا به پایان رسید.

مصاف دو تیم نفت تهران و سایپا ساعت 15:30 برگزار می شود.

* استقلال – پیکان

استقلال بعد از 50 روز تعطیلی لیگ موفق شده تا بازگشت خوبی به رقابت های لیگ برتر داشته باشد و درحالی که در آستانه حذف از رقابت برای قهرمانی بود به یکباره در قامت یک مدعی دو بازی حساس را پشت سر گذاشت و حالا به مصاف پیکانی می رود که بر روی کاغذ شانس چندانی برابر آنها ندارد و به احتمال زیاد آنها چندان نمی توانند برای استقلالی ها خطرساز باشند.

پیکان با آمدن مرفاوی به لحاظ نتیجه گیری چندان موفق نبوده و شرایط این تیم مانند دوران مربی گری ابراهیم زاده در پیکان است. پیکان با وجود هزینه هنگفت همچنان با مشکلات زیادی در فاز تهاجمی روبه رو است و آنها یکی از کم زهرترین خط حمله های لیگ را در اختیار دارند و این درحالی است که پیکانی ها در فاز تدافعی وضعیت خوبی دارند و شاید به همین واسطه است که در منطقه سقوط قرار ندارند، هرچند که شکست برابر استقلال می تواند آنها را در آستانه ورود به منطقه سقوط هم قرار دهد.

تقابل سیاوش اکبرپور، مهدی رحمتی و احمد جمشیدیان با امیر قلعه نویی، سرمربی استقلال از نکات جالب این دیدار است. هر سه این بازیکنان در اظهاراتی علیه سرمربی استقلال مواضعی اتخاذ کرده اند و به خودی خود این دیدار می تواند حواشی خاص خودش را هم داشته باشد.

استقلال در این دیدار یک غایب بزرگ دارد. جاسم کرار هافبک عراقی استقلال به دلیل دریافت کارت قرمز در بازی با سایپا غایب است و این درحالی است که استقلال بدون او تیمی کم زهر نشان داده است و باید دید قلعه نویی بدون او تیمش را با چه استراتژی ای به میدان می فرستد.

دیدار رفت دو تیم با برتری سه بر صفر استقلالی ها به پایان رسید.

مصاف تیم های استقلال و پیکان ساعت 17:10 یکشنبه در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.

(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها