مریلا زارعی بازیگر نقش شهرزاد در فیلم سینمایی ماهی سیاه کوچولو با اشاره به نقش متفاوت خود در این فیلم نسبت به نقش الفت در فیلم شیار 143 که موفق به کسب عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن شد، گفت: انتخاب نقش شهرزاد آگاهانه، با استدلال و برای بقای الفت بوده است.
کد خبر: ۷۶۷۸۷۳
مریلا زارعی و حضوری متفاوت از شیار 143

نشست رسانه ای و نقد و بررسی فیلم سینمایی ماهی سیاه کوچولو عصر جمعه پس از نمایش این فیلم در کاخ جشنواره (برج میلاد) با حضور مجید اسماعیلی کارگردان، محمدرضا شفیعی تهیه کننده، علی طالب آبادی نویسنده و مریلا زارعی، جمشید گرگین، همایون ارشادی و مصطفی زمانی بازیگران این فیلم برگزار شد.

زارعی بازیگر نقش شهرزاد در فیلم ماهی سیاه کوچولو با یادآوری نقش های خود در فیلم های شیار 143 و چ، گفت: پس از انتخاب به عنوان بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره سی و دوم، اعلام کردم که برای فعالیت بعدی نقشی را انتخاب می کنم که با نقش الفت در فیلم شیار 143 کاملا متفاوت باشد و مادرانه و دخترانه نباشد که چنین نیز شد.

وی افزود: هرچند برای فردی که طعم شیرین یک بازی را چشیده دشوار است اما به احترام و برای بقای نقش الفت در شیار 143 دز این نقش فاصله گرفتم.

زارعی، با اشاره به 14 ماه مطالعه فیلمنامه های مختلف ادامه داد: فیلم ماهی سیاه کوچولو برهه ای از زمان را در تاریخ کشورمان را به تصویر کشیده است.

وی با بیان اینکه بازیگر باید با توجه به توانمدی خود اسطوره شود و از این رو نباید در قالب نقش الفت در شیار 143 می ماندم، اضافه کرد: یک بازیگر باید فضاهای کاری متفاوتی را تجربه کند تا بتواند سالها روی پرده سینما توسط مردم تحمل شود.

بازیگر نقش شهرزاد در فیلم ماهی سیاه کوچولو تصریح کرد: اگر قرار باشد یک بازیگر در نقشی خاص بماند؛ پس از سالها تکراری می شود و دیگر اقبال عمومی را به همراه نخواهد داشت.

در خلاصه فیلم «ماهی سیاه کوچولو» که درباره درگیری های شهر آمل در سال 1360 ساخته شده، آمده است: اگر ناگهان پرنده ها به پرواز در آمدند، یعنی دشمن پشت بوته هاست، اما اگر پرنده ای پرید شاید پی دانه ای می رود. جنگجویان خطاکار تنها به پیروزی فکر می کنند پس بدیهی است که به سمت هر جنبشی پشت بوته ها یورش می برند، اما جنگجویان خردمند که حواس، درک و عکس العملشان را یکپارچه کرده اند؛ تفاوت پروازهای دسته جمعی و تنها را می دانند. آنها آگاهی بر نشانه ها را طی آموختن «آئین دلاوری» زیست کرده و می دانند موقعیت پس از پیروزی مهم است نه پیروز شدن.

محمدرضا شفیعی تهیه کننده فیلم ماهی سیاه کوچولو نیز گفت: موضوع این فیلم از یک یا دو سال قبل آغاز شد؛ در اتفاقاتی که سال 1360 در آمل رخ داد دقیق شدیم، چرا که کمتر کاری به این موضوع به عنوان یکی از وقایع مهم اوایل انقلاب، پرداخته بود.

وی افزود: پس از فعالیت روی روایت مورد نظر، در نهایت به قصه شهرزاد رسیدیم و فیلمنامه اثر شکل گرفت.

شفیعی، درباره سرمایه گذار این فیلم اظهار کرد: سرمایه گذار همان طور که در تیتراژ فیلم آمده است موسسه وصف صبا و شخص خودم بودم.

وی ادامه داد: فیلم هایی که در این ژانر ساخته می شود به دلیل برخی حمایت ها حالت سفارشی به خود می گیرد؛ البته این موضوع به معنایی نیست که از هیچ کجا حمایت نگرفتم اما به دلیل علاقه عده ای از سرمایه گذاران، با هزینه شخصی فیلم ماهی سیاه کوچولو را ساختم.

علی طالب آبادی نویسنده ماهی سیاه کوچولو نیز اظهار کرد: نمایش در سالن میلاد لحظه ای خاص است، چرا که از یک فیلم پرده برداری شده و امواج حاصل از بازخورد مخاطبان دریافت می شود.

همچنین جمشید گرگین بازیگر فیلم ماهی سیاه کوچولو، با بیان اینکه اواخر کار برای ایفای نقش در فیلم دعوت شده است گفت: پیش از این سابقه همکاری با شفیعی تهیه کننده این فیلم داشتم و به او گفتم هر کاری را انجام نمی دهم و کارهای کوچک هم قبول نمی کنم و در نهایت به دلیل اعتمادی که به شفیعی داشتم بازی در این اثر سینمایی را قبول کردم.

همایون ارشادی دیگر بازیگر این فیلم نیز پس از اینکه مجری نشست از وی به عنوان استاد نام برد و اظهار کرد: من استاد نیستم و چنین خطاب نکنید و ارزش استاد را پایین نیاورید.

وی افزود: برخی عوامل این فیلم که بیشتر از من زحمت کشیده اند و ارزش کار آن ها بیشتر از ما است در سالن حضور دارند که از مسوولان می خواهم برای سال آینده ترتیبی اتخاذ کنند تا عوامل بیشتری از فیلم در نشست حضور یابند.

مصطفی زمانی یکی دیگر از بازیگران این فیلم هم با بیان اینکه ماهی سیاه کوچولو در شهر پدری اش ساخته شد، گفت: به دانش طالب آبادی (نویسنده فیلمنامه) ایمان دارم و پس از 20 دقیقه صحبت با کارگردان نتیجه گرفتم که در این فیلم ایفای نقش کنم.

وی به تشویق برخی تماشاگران هنگام نمایش فیلم اشاره کرد و گفت: چند سال پیش من از این اتفاق انتقاد کردم و برخی گفتند در جشنواره های خارجی هم این کار را می کنند، اما به نظرم اگر فردی فیلم را دوست ندارد باید از سالن خارج شود.

سی و سومین جشنواره فیلم فجر از 12 بهمن آغاز شده و تا 22 بهمن ادامه دارد. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها