«لاکهید مارتین اف-35 لایتنینگ 2»، یک هواپیمای جنگنده چند منظوره نسل پنجم است که اکنون تحت آزمایش و توسعه نهایی قرار دارد.
کد خبر: ۷۶۷۶۷۹
اف-35، جنگنده رادارگریز + فیلم

به گزارش جام جم آنلاین، اف-35 هواپیمایی رادارگریز، تک‌سرنشین و تک‌موتوره است که در وهلهٔ اول برای مأموریت‌های هجومی هوابه‌‌‌سطح طراحی شده اما توانایی انجام مأموریت‌های شناسایی و دفاع هوایی را نیز دارد. اف- 35 سه مدل اصلی دارد: اف -35 ای با توان نشست و برخاست متعارف، اف - 35 بی با توان برخاست کوتاه و نشست عمودی و اف- 35 سی با توان ناونشینی.

اف -35 نوع توسعه‌یافته هواپیمای ایکس 35 است. ایکس- 35 هواپیمایی بود که توسط لاکهید مارتین برای رقابت در پروژه «جنگنده تهاجمی مشترک‌» (JSF) ساخته شد و توانست بر رقیب خود در این پروژه هواپیمای ایکس- 32شرکت بوئینگ پیروز شود.

اف - 35توسط یک تیم صنایع هوافضا به رهبری شرکت لاکهید مارتین طراحی شده و شرکت‌های آمریکایی نورثروپ گرومن و پرت اند ویتنی و بریتانیایی «بی‌ای‌ئی سیستمز» از شرکای ارشد این پروژه محسوب می‌شوند.

ایالات متحده آمریکا طرح خرید و به‌کارگیری ۲۴۴۳ فروند اف - 35 را تا سال ۲۰۳۷ دارد. این جنگنده مورد استفاده هر سه واحد نظامی ایالات متحده یعنی نیروی هوایی، نیروی دریایی و ارتش تفنگداران قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها