فیلم‌های عبدالحسین برزیده،‌ بهروز افخمی و کمال تبریزی از شرکت در آرای مردمی حذف شدند

سیمرغ مردم بر شانه کدام فیلم می‌نشیند؟

امروز سی‌و‌سومین جشنواره فیلم فجر در حالی به میانه راه خود می‌رسد که فیلم‌های «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی، «عصریخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی و «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی در صدر آرای مردمی قرار دارند. از آنسو فیلم‌های «مرگ ماهی» به کارگردانی سیدروح‌الله حجازی، «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «خانه دختر» ساخته شهرام شاه‌حسینی هم مورد توجه منتقدان قرار گرفته است.
کد خبر: ۷۶۷۳۰۴

به گزارش جام‌جم، امروز جشنواره سی‌و‌سوم فیلم فجر به پنجمین روز خود رسیده است. بنا به شمارش 27298 برگ رای تماشاگران به ترتیب فیلم‌های «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی با میانگین امتیاز 23/3، فیلم «عصریخبندان» به کارگردانی مصطفی کیایی با‌میانگین امتیاز 12/3 و فیلم «کوچه بی نام» به کارگردانی هاتف علیمردانی با میانگین امتیاز 02/3 تا این تاریخ به‌ترتیب رتبه اول تا سوم را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال اکران فیلم‌های «مرگ ماهی» به کارگردانی سید روح الله حجازی، «دوران عاشقی» به کارگردانی علیرضا رئیسیان و «خانه دختر» ساخته شهرام شاه‌حسینی در سینمای رسانه‌ها (برج میلاد) هم استقبال و البته حواشی را به همراه داشته است.

در حالی فیلم «رخ دیوانه» در صدر آرای مردمی است که هنوز این فیلم برای اهالی رسانه اکران نشده و قرار است این اتفاق امروز محقق شود. جز این فیلم، «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف و «اعترافات ذهن خطرناک من» ساخته هومن سیدی از دیگر فیلم‌های بخش سودای سیمرغ است که امروز در برج میلاد اکران می‌شود؛ البته «من دیگو مارادونا هستم» ساخته بهرام توکلی هم که فردا (جمعه) در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران می‌شود، این بخت را دارد که یکی از گزینه‌های جدی دریافت جوایز جشنواره باشد؛ البته بسیاری از علاقه‌مندان مشتاقند تا زودتر فیلم سینمایی «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی را هم تماشا کنند؛ زمزمه‌هایی درباره رونمایی این فیلم در جمعه شب شنیده می‌شود.

همچنین با اعلام خانه سینما فیلم‌های «مزارشریف» به کارگردانی عبدالحسین برزیده،‌ «روباه» ساخته بهروز افخمی و «طعم شیرین خیال» اثر کمال تبریزی مورد ارزیابی تماشاگران قرار نمی‌گیرند. این موضوع به تبصره ذیل ماده 4 آیین‌نامه دریافت و شمارش آرای تماشاگران سی و سومین جشنواره فیلم فجر برمی‌گردد که بر اساس آن در صورت ورود فیلمی از روز چهارم برگزاری جشنواره، آن فیلم دیگر در چرخه ارزیابی آرای تماشاگران قرار نخواهد گرفت.

یکی از نکات جالب توجه جشنواره امسال، حضور فیلم‌هایی متوسط و همسطح است و به همین دلیل نمی‌توان مانند سال گذشته با قطعیت گفت مثلا فیلم‌هایی شاخص مانند «چ» یا «شیار 143» یا «رستاخیز» سیمرغ‌ها را درو می‌کنند. از طرفی همین یکدستی فیلم‌ها باعث شده شاهد ظهور نسل سینماگران جوان کشور باشیم. فیلمسازانی که گرچه جوانند اما ثابت کرده اند قواعد سینما را خوب بلدند و اگر به آنها فرصت داده شود ، می‌توانند تا ساخت شاهکارهای سینمایی هم پیشروی کنند.

اما اکران فیلم‌های جشنواره، از دیروز به شهرهای دیگر هم رسید. منتخبی از فیلم‌های جشنواره فجر امسال در چهار استان کرمانشاه، البرز، خراسان رضوی و فارس به نمایش درآمد. این نمایش‌ها از دیروز آغاز شد و تا بیست و پنجم بهمن ادامه دارد. البته فیلم‌های جشنواره فجر در استان‌ها داوری نمی‌شود و همه فیلم‌ها در استان‌های دیگر نمایش داده نخواهد شد، بلکه منتخبی از فیلم‌های جشنواره در هر استان اکران می‌شود.

امسال برخلاف سال گذشته به دلیل مسائل مالی، جشنواره فیلم فجر به‌صورت گسترده در استان‌ها برگزار نمی‌شود و استان‌هایی که میزبان فیلم‌های جشنواره هستند هزینه‌های اکران را خود تقبل کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها