تمرکز کنید تا قفل‌ها باز شوند

امن‌ترین قفل برای تلفن‌همراه و کامپیوتر

این فلش دیسک ویژه فقط با رمز فیزیکی باز می‌شود

قفل فیزیکی برای فلش مموری

این دستگاه ویژه شرکت توشیبا به‌عنوان یک همراه کاملا امن محسوب می‌شود زیرا دست‌کاری داده‌های داخل آن فقط به واسطه رمزی که بر روی قفل فیزیکی خوانده می‌شود ممکن خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۷۱۲۴
قفل فیزیکی برای فلش مموری

جام جم کلیک: بسیاری از ما اطلاعات روزانه خود را بر روی فلش دیسک‌های یواس‌بی حمل می‌کنیم ولی این موضوع موجب می‌شود تا امنیت داده‌های ما تا حدی پایین بیاید زیرا در مواقعی که این دستگاه به‌دست فرد دیگری بیفتند، به‌راحتی می‌توان اطلاعات آن را افشا شده محسوب کرد. در این میان شرکت‌های متعددی با قرار دادن رمز نرم‌افزاری برای این دستگاه‌ها سعی در امن ساختن آن‌ها داشتتند ولی این رمز‌ها به سادگی قابل شکسته شدن بودند و به همین علت نیز استفاده از آن‌ها فایده چندانی نداشته است.

در این میان شرکت توشیبا نسبت به ساخت یک نوع خاص از قفل برای فلش‌ دیسک‌ها اقدام کرده است که این قفل‌ها موجب می‌شوند تا دیگر نگران سرقت اطلاعات خود نباشید زیرا این قفل به‌صورت فیزیکی و بر روی بدنه دستگاه تعبیه شده است. این فلش دیسک با درگاه‌های یواس‌بی 3 همخوانی دارد و به همین علت نیز می‌تواند به سادگی در تمدمی دستگاه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد ولی تفاوت در این دستگاه را باید در بدنه آن جستجو کرد.

این ابزار روی سطح خود یک صفحه کلید ده عددی و دو چراغ ویژه و یک کلید قفل کردن دارد؛ کلیدهای عددی برای وارد کردن رمز شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرند، چراغ‌های بالای دستگاه نشان‌ دهنده وضعیت قفل بودن یا باز بودن قفل دستگاه است و دکمه‌ای که شکل قفل بر روی آن قرار دارد نیز برای قفل کردن دستگاه استفاده می‌شود.

این دستگاه برای مدل 4 گیگابایتی خود قیمت 94 دلاری داشته و در بالاترین مدل از نظر حجم نیز دارای قیمت 200 دلاری برای مدل 32 گیگابایتی است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها