شرکت ARM درحال ساخت cortex A-72 برای تلفن‌های همراه هوشمند سال 2016 است

نسل جدید پردازنده‌ها برای هوشمندان سال 2016

شرکت بریتانیایی ARM در حال آماده‌سازی مراحل نهایی ساخت پردازنده Cortex A-72 و چیپ گرافیکی مالی T880 است و در سال 2016 شاهد عرضه تلفن‌های هوشمند برپایه این محصولات خواهیم بود.
کد خبر: ۷۶۷۰۲۹
نسل جدید پردازنده‌ها برای هوشمندان سال 2016

جام جم کلیک: شرکت ARM اخبار جدیدی را درباره جزئیات نسل بعدی پردازنده‌های خود منتشر کرده است که نوید از آینده‌ای روشن‌تر برای تلفن‌های همراه هوشمند می‌دهد. این شرکت در این زمینه اعلام کرده است که نسل بعدی پردازنده‌ها و چیپ‌های گرافیکی این کمپانی با نام‌های Cortex A-72 و مالی T880، در مراحل پایانی کار خود به سر می‌برد و به‌زودی آماده عرضه برای استفاده تولیدکنندگان خواهد بود که این امر به معنی عرضه احتمالی نخستین تلفن‌های همراه هوشمند برپایه این محصولات در سال 2106 میلادی است.

این پردازنده به‌نسبت مدل‌های قبلی تولید شده توسط ARM، به‌مراتب نیرومندتر است و به همین دلیل نیز شرکت سازنده برای این محصولات بازار مطلوبی را پیش‌بینی کرده است. این پردازنده‌ قرار است نسبت به معماری نسل پیشین محصولات این شرکت یعنی ARM cortex A15 دارای ساختاری پیشرفته‌تر و متفاوت باشد زیرا این طراحی برپایه معماری ARMv8-A انجام شده است که این معماری به شرکت ARM اجازه خواهد داد تا عملکرد پردازشی محصول خود را تا سه‌برابر نسل‌های پیشین بالا ببرد.

پردازنده cortex A-72 برپایه طراحی 16 نانومتری ساخته شده و دارای سرعت کلاک 2.5 گیگاهرتز خواهد بود که این امر موجب می‌شود تا این محصول بتواند در مصرف باتری تا میزان 75 درصد صرفه‌جویی کند که در شرایط فعلی و بحران باتری در تلفن‌های همراه هوشمند شاید بتوان این مزیت را حتی از بالاتر رفتن توان پردازشی در این محصول نیز مهم‌تر دانست.

به‌همراه cortex A-72 پردازنده گرافیکی مالی T880 نیز عرضه خواهد شد که به نسبت پردازنده مالی T760، با افزایش توان پردازشی و کاهش 40 درصدی مصرف انرژی روبرو شده است.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها