یکی از رهبران انصارالله در استان (إب) صبح دیروز به دست افراد مسلح ناشناس ترور شد. این در حالی است که گفت‌وگوهای سیاسی به منظور برون رفت از شرایط بحرانی کنونی دراین کشور نیز هنوز به نتیجه نرسیده است.
کد خبر: ۷۶۶۸۵۲

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه (رای‌الیوم) یک منبع امنیتی یمنی گفت، افراد مسلح ناشناس محمدحسن المساوی یکی از رهبران انصارالله در استان إب یمن را ترور کردند.

بر اساس این گزارش دو فرد مسلح موتورسیکلت سوار در نزدیکی منزل المساوی در شهر إب مرکز استان إب به سمت وی تیراندازی کردند و پا به فرار گذاشتند. برخی از منابع نیز گفتند، المساوی با گلوله افراد مسلح که احتمال می‌رود وابسته به گروه تروریستی القاعده باشند، کشته شده است. گروه القاعده یمن که از سوی عربستان سعودی تقویت می‌شود ماموریت پیدا کرده است با جنبش حوثی‌ها دراین کشور مقابله کند.

این حادثه تروریستی درشرایطی اتفاق می‌افتد که هنوز مذاکرات مربوط به تشکیل یک شورای ریاست جمهوری در یمن به نتیجه نرسیده است.

جنبش انصارالله به مقامات سیاسی یمن سه روز مهلت داد تا برای برطرف کردن بحران سیاسی این کشور راه‌حلی فوری پیدا کنند. در غیر این صورت انصارالله به وسیله کمیته‌های مردمی اوضاع را کنترل خواهد کرد. روزگذشته در خبرها آمده بود که فراکسیون احزاب «اللقاء المشترک» یمن مشارکت خود را در رایزنی‌هایی که تحت نظارت فرستاده سازمان ملل صورت می‌گیرد، به حالت تعلیق درآورد، از سوی دیگر یکی از رهبران جنبش انصارالله عنوان کرد، بازگشت به پارلمان و قانون اساسی پیش از سال 2011 تنها گزینه‌ای است که طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خواهان آن هستند.

علی العماد، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله در بیانیه‌ای پس از دیدار با سفیران کشورهای اروپایی که نام آنها را ذکر نکرد، گفت: اروپایی‌ها تهدید کرده‌اند در صورتی که ما به سمت اعلام یک شورای ریاست جمهوری قدم برداریم آنها کمک‌ها را قطع کرده و تحریم اقتصادی و رسانه‌ای علیه ما اعلام می‌کنند. کشورهای حوزه خلیج‌فارس و آمریکا نیز همین موضع را اتخاذ کرده‌اند.

از سوی دیگر گروهی از مردم یمن دیروز در تائید تصمیمات و بیانیه کنفرانس ملی صنعاء در میدان «التغییر» دست به تظاهرات زدند. کنفرانس ملی صنعاء روز دوشنبه در بیانیه پایانی خود با تعیین ضرب‌الاجل برای احزاب سیاسی یمن اعلام کرد سه روز به آنها فرصت می‌دهد تا برای بحران این کشور راه‌حلی بیابند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها