چه کوالکام با پردازنده اسنپ‌دراگون 810 مشکلاتی داشته باشد و چه نداشته باشد این پردازنده یکی از مطرح ترین پردازنده های سال 2015 خواهد بود و نام آن را بسیار خواهیم شنید.
کد خبر: ۷۶۶۷۱۲
تجهیز پرچمداران ویندوزفونی سال 2015 به اسنپ‌دراگون 810

به گزارش جام جم کلیک: چه کوالکام با پردازنده اسنپ‌دراگون 810 مشکلاتی داشته باشد و چه نداشته باشد این پردازنده یکی از مطرح ترین پردازنده های سال 2015 خواهد بود و نام آن را بسیار خواهیم شنید. کاربران همه هیجان معرفی دستگاهی با این پردازنده را دارند و می خواهند با آن کار کنند و هنر کوالکام را ببینند. LG به عنوان اولن همکار کوالکام در ارایه این پردازنده، دستگاه LG G Flex 2 خود را با این پردازنده ارایه کرد اما این تازه آغاز کار است. زین پس تعداد زیادی پرچمدار را با این پردازنده خواهیم دید و این دستگاه ها منحصر به اکوسیستم اندروید نیستند.


این در حالی است که کوالکام و مایکروسافت همکاری خود را ادامه داده اند و این بدین معنی است که امسال پرچمداران ویندوزی با پردازنده اسنپ‌دراگون 810 را شاهد خواهیم بود. پردازنده اسنپ‌دراگون 810 اولین تجربه تجاری کوالکام در ارایه پردازنده ای با فناوری big.LITTLE شرکت ARM است. این پردازنده 8 هسته ای به معنی دارا بودن 2 شاخه پردازنده 4 هسته ای، یکی به معماری cortex A53 و دیگری به معماری cortex a57 است. همانطور که توجه دارید دیگر خبری از معماری منحصر به فرد کوالکام یعنی Krait نیست.

این پردازنده 64 بیتی خواهد بود و به لطف پردازنده گرافیکی Adreno 430 می تواند خروجی در حل کنسول ها داشته باشد و البته کاملا رزلوشن 4K را پشتیبانی کند. از نظر مخابراتی اما LTE cat.9 را خواهد داشت و این به معنی سرعت انتقال داده تا 450 مگابیت در ثانیه است. اظهارات رسمی مایکروسافت و کوالکام به قرار زیر است:

“مایکروسافت و کوالکام به لطف همکاری شان می توانند برای لومیاها که بر بستر ویندوزفون اجرا می شوند تجربه تجاری، تصویری و سرگرمی خوبی را رقم بزنند. ما در آینده تصمیم داریم تا همکاری خود را با کوالکام ادامه بدهیم تا بهترین تجربه کاربری را برای دارندگان لومیا با پردازنده اسنپ‌دراگون 810 رقم بزنیم و تجربه ای بی نظیر از قدرت پردازش، سرگرمی غنی، پردازش گرافیکی بالا و ارتباطات بی سیم با کیفیت و پایا را ارایه بدهیم”

مایکروسفات ویندوز 10 را با یکپارچگی عمیقی بین دستگاه های مختلفش به خصوص در یکپارچگی با XboX ارایه کرده است. این شبیه به قابلیت سونی در پخش بازی های روی تلفن همراه است و بدین منظور نیاز به ارتباط قوی و پایدار اینترنتی دارد یا در شبکه های بی سیم دارد، به همین دلیل پردازنده اسنپ‌دراگون 810 یک انتخاب اساسی خواهد بود.

به هر حال MWC 2015 یکی از داغ ترین نمایشگاه های تاریخ MWC بارسلون خواهد بود و ما منتظر رونمایی دستگاه های مختلف هستیم. نظر شما درباره استفاده از پردازنده اسنپ‌دراگون 810 در دستگاه های ویندوزی چیست؟

منبع: ترنجی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها