آمریکایی‌ها بر اساس همان سیاست زیاده‌خواهی‌های خود که از سوی مقام معظم رهبری به ویژه در جریان گفت‌و‌گوهای هسته‌ای بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند به دروغ ادعا کرده‌اند موضوع موشک‌های ایران در مذاکرات مطرح شده و باز هم خواهد شد اما این دروغ با واکنش سید عباس عراقچی روبرو شد.
کد خبر: ۷۶۶۶۹۱
دروغ گویی آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای

به گزارش جام جم آنلاین، آمریکایی‌ها که در جریان گفت‌وگوهای هسته‌ای همچنان اصرار بر پذیرش خواسته‌های خود از سوی ایران دارند، بر اساس پیش بینی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، پا را فراتر نهاده و در خلال گفت‌وگوهای هسته‌ای مطالبات دیگری را مطرح کرده‌اند که بیرون از چارچوب مسائل هسته‌ای است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای در سخنان خود بارها تأکید کرده‌اند که گفت‌وگوها تنها درباره مسائل هسته‌ای است و موضوعات دیگر در جریان مذاکرات جایی ندارد.

فرماندهان ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ارتش و سپاه هم قاطعانه تأ‌کید کرده‌اند که مسائل نظامی، دفاعی به ویژه پیشرفت‌های موشکی ایران اسلامی هیچگاه مورد مذاکره قرار نخواهد گرفت.

اما از آنجا که آمریکایی‌ها همواره سعی داشته‌اند از همان آغاز دور تازه مذاکرات، خواسته‌های خود را با زور به ایران تحمیل کنند، موضوع پیشرفت‌های موشکی ایران را هم در دستور کار خود قرار داده‌اند.

این در حالی است که دستور کار گفت‌وگوهای هسته‌ای تنها مسائل هسته‌ای است و موضوعات دیگر در این مذاکرات جایی ندارد.

در پاسخ به ادعای دروغ جن ساکی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان که در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار دارد، گفت: هیچگاه در چارچوب گفتگوهای هسته‌ای با ۱+۵ اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.

سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درخصوص پرتاب ماهواره فجر به فضا اظهار داشت: ارسال ماهواره فجر به فضا و قرار دادن آن در مدار زمین، که به پشتوانه فناوری و دانش علمی پیشرفته فرزندان این مرز و بوم صورت گرفته است‌، در راستای رویکرد دراز مدت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در فضا و تقویت زیر ساخت های ارتباطاتی و اطلاعاتی کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به ماهیت کاملاً علمی و اقتصادی این پرتاب گفت: ماهواره بر سفیر که این ماهواره را در مدار زمین قرار داده است نیز به دست توانای متخصصین سازمان هوافضای وزارت دفاع به منظور حضور در فضا با اهداف کاملاً صلح آمیز طراحی و ساخته شده است.

عراقچی در عین حال اضافه کرد: برنامه موشکی کشورمان ماهیت کاملاً دفاعی دارد و جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان مسائل دفاعی کشور را قابل مذاکره نمی داند و در مورد آن حاضر به گفتگو با هیچ طرف خارجی نیست."

وی افزود: به این لحاظ هیچگاه در چارچوب گفتگوهای هسته ای کشورمان با 1+5 چه در گذشته و چه در حال حاضر اجازه طرح و مذاکره درخصوص توان دفاعی و موشکی کشور داده نشده و در آینده نیز داده نخواهد شد.

پرتاب ماهواره فجر که روز گذشته با موفقیت کامل انجام شد، باعث واکنش آمریکا به این پیشرفت در شرایط تحریم‌های سخت شد.

همه مراحل طراحی و ساخت ماهواره و موشک ماهواره بر با دست دانشمندان داخلی انجام شده است و در راستای فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی است.

پس از پرتاب ماهواره فجر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در واکنش به پرتاب این ماهواره از سوی ایران اعلام کرد موضوع توانایی حمل کلاهک هسته‌ای توسط موشک‌های بالستیک ایران در مذاکرات مطرح می‌شود.

جن ساکی مدعی شد برنامه موشکی ایران همچنان تهدید خطرناکی برای منطقه است و با دقت آن را رصد می‌کنیم.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در مذاکرات ( ایران و 5+1) مطرح می‌شود چگونگی بررسی قابلیت‌های حمل کلاهک هسته‌ای توسط موشک های بالستیک است. این موضوع در مذاکرات هسته‌ای بحث شده و خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سیما
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۵
۰
۰
یه جوری میگن انگار بار اولشه آمریكا. همون كه امام فرمودند: دوستی ما با آمریكا دوستی گرگ و گوسفنده . قابل توجه مسئولین
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها