مدیرعامل بنیاد میبدی از برگزاری آیین نکوداشت اصغر دادبه با حضور چهره‏‏‌های فرهنگی و ادبی در شهر یزد خبر داد.
کد خبر: ۷۶۶۴۸۴

عبدالعظیم پویا به ایسنا گفت: به منظور معرفی و تجلیل از بیش از نیم قرن تلاش علمی و فرهنگی استاد دکتر اصغر دادبه یزدی که اکنون یکی از برجسته‏‏‌ترین دانشمندان عرصه فلسفه و کلام و ادبیات عرفانی است، از سوی بنیاد فرهنگی میبدی به کمک جمعی از اهالی فرهنگ و ادب استان یزد و با همیاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در هجدهم اسفند سال جاری مراسم نکوداشتی در یزد برگزار می‏‌شود.

او افزود: بر این اساس، کتاب «جشن‌‏‏نامه دکتر اصغر دادبه» نیز که با مقالات متعددی از نویسندگان و صاحب‌نظران صاحب‌نامی چون بهاءالدین خرمشاهی، سیروش شمیسا، کورش کمالی سروستانی و... تدوین شده از سوی این بنیاد منتشر و همراه کتاب «حافظ» دادبه در این مراسم رونمایی می‎‎شود.

این پژوهشگر در ادامه گفت: به منظور معرفی استاد دادبه به جامعه فرهنگی استان، فیلم مستندی نیز با حضور استادان برجسته‏‏‌ای چون غلامعلی حداد عادل، محمدعلی اسلامی ندوشن و فتح‌الله مجتبایی در این مراسم پخش خواهد شد.

قرار است این مراسم با حضور چهره‌هایی مانند مهدی محقق (رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی)، فتح‌الله مجتبایی (از چهره‌های عرصه تاریخ ادبیات عرفانی)، بهاءالدین خرمشاهی (قرآن‌پژوه و حافظ‏‏شناس) و محمدعلی اسلامی ندوشن (از زبده ترین پژوهشگران ادبیات) برگزار شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها