استاندار کرکوک روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای پیشمرگ کرد با حمله تروریست های داعش به کرکوک مقابله و 300 تن از آنها را به هلاکت رساندند.
کد خبر: ۷۶۶۴۰۷
300 داعشی در کرکوک به هلاکت رسیدند

نجم الدین کریم، استاندار کرکوک با بیان اینکه نیروهای کرد پیشمرگ ثابت کردند که از شرافت همه اقشار و گروه های عراقی در کرکوک حمایت می کنند، از دولت مرکزی بغداد خواست تا این نیروها را به تسلیحات لازم برای مقابله با داعشی ها مجهز کند.

وی افزود: حملات هوایی نقش بسزایی در خنثی کردن حملات عناصر داعش به این استان داشته است.

استاندار کرکوک افزود: نیروهای کرد شماری از پایگاه ها و چند روستا و نیز تاسیسات نفتی خباز را از وجود تروریست ها پاکسازی کردند و 24 کارمند تاسیسات نفتی خباز که پیشتر توسط داعش ربوده شده بودند را آزاد کردند.

وی گفت: نیروهای پیشمرگ توانستند چند منطقه را از کنترل تروریست ها خارج و 300 تن از آنها را به هلاکت برسانند.

بر اساس این گزارش، داعش روز جمعه با حمله گسترده از سه محور به استان کرکوک، میدان نفتی خباز را به کنترل خود در آورد که در پی درگیری های شدید میان نیروهای عراقی و داعشی شماری از ترویست ها کشته و دهها تن زخمی شدند.

همچنین عضو شورای استان کرکوک گفت: شماری از نیروهای گردان مردمی از مناطق آمرلی و «توزخورماتو» در استان صلاح الدین وارد کرکوک شدند.

وی افزود: این نیروهای مردمی که از ترکمان های شیعه هستند برای مقابله با تروریست های داعشی در کنار نیروهای پیشمرگ کرد به کرکوک آمدند.

نجاه حسین با بیان اینکه تعداد این نیروهای داوطلب مردمی به یکصد نفر می رسد و قرار است تعداد آن ها به هزاران تن افزایش یابد، افزود: این نیروها با هماهنگی و همکاری با نیروهای پیشمرگ وارد کرکوک شدند و همگی زیر نظر حکومت محلی کرکوک انجام ماموریت می کنند.

گروه تروریستی داعش که با حمایت غرب و همپیمانان منطقه ای آمریکا ایجاد شده، جنایات هولناکی را در عراق مرتکب شده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مجید
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
لعنت خدابرداعش ومرگ برابوبكرالبغدادی سگ كثیف اسراییل
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها