یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شده که نشان می‌دهد که آمریکا یک قبضه توپ متعلق به داعش را منهدم می‌کند.
کد خبر: ۷۶۶۳۳۱
2 میلیون کاربر فیلم بمباران مواضع داعش را دیده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از تسنیم، چندی پیش یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب زیادی داشته و در برخی موارد بازنشر، بیش از 2 میلیون نفر آن را در یوتیوب دیده‌اند. در این ویدئو، تعدادی از عناصر داعش در یک منطقه کوهستانی در حال آماده‌سازی یک توپ که به نظر می‌رسد توپ 122 میلیمتری باشد، هستند.

داعشی‌های که در اطراف این توپ تجمع کرده و در حال الله اکبر گفتن نیز بودند، لحظه‌ای قبل از شلیک، شاهد یک اتفاق بودند و آن اینکه یک موشک دقیقا به توپ برخورد کرده و توپ را کاملا منهدم می‌کند؛ البته هیچ یک از تروریست‌های داعش در هنگام اصابت موشک در کنار توپ نبوده و طبق آنچه که در فیلم دیده می‌شود، هیچ کدام از داعشی‌ها، حتی زخمی هم نمی‌شوند ولی توپ، به طور کامل منهدم می‌شود.

بررسی موشکی که برای انهدام این توپ استفاده شده، نشان می‌دهد که این موشک یک موشک هدایت لیزری به نام gbu است.

موشک‌های جی بی یو، موشک‌هایی کاملا هدایت لیزری هستند که پس از شناسایی هدف، روی هدف مدنظر قفل لیزری کرده و بلافاصله شلیک می‌شوند؛ معمولا پس از شلیک یک موشک لیزری، اصابت موشک به هدف، قطعی است.

جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در تولید موشک‌های هواپایه در منطقه، مدت‌هاست که جزو دارندگان و تولیدکنندگان موشک‌های لیزری است.

موشک gbu، یک موشک هواپایه و تولید ایالات متحده آمریکا است و انواع مختلفی از جمله gbu-12 و gbu24 داشته و قابلیت نصب روی جنگنده‌های متعدد را نیز داراست. دیگر اینکه، در زمان اصابت موشک به توپ متعلق به داعشی‌ها، هیچ کدام از عناصر داعش در کنار توپ نبوده و طبق آنچه که در فیلم دیده می‌شود، حتی یک نفر هم پس از اصابت موشک به توپ، نه تنها کشته نمی‌شود، بلکه کسی مجروح هم نمی‌شود.

نکته اساسی درباره انجام یک عملیات نظامی این است که برای انهدام یک هدف کوچک یا بزرگ، شناسایی آن هدف در وهله نخست، امری لازم و در واقع ضرورت اجرای عملیات نظامی علیه همان هدف است لذا برای شناسایی این هدف ( یک قبضه توپ متعلق به داعش) یا هر هدف دیگری، باید ابتدا مختصات دقیقی از آن در اختیار باشد.

آمریکا و حدود 40 کشور جهان در ماه‌های اخیر با تشکیل یک ائتلاف نظامی علیه داعش، برای مقابله با اقدامات این گروه تروریستی دست به سلاح بردند و بر همین اساس، بارها مواضع داعش در عراق و سوریه را هدف قرار داده‌اند که در بین عملیات نظامی هوایی و موشکی علیه داعش، آمریکا بارها مواضع ارتش سوریه و ارتش عراق و حتی مواضع غیرنظامیان سوری و عراقی را نیز هدف قرار داده و باعث کشته شدن ده‌ها غیرنظامی و نابودی تاسیسات زیربنایی در عراق و سوریه شده است.

علاوه بر این، هواپیماهای ترابری و پشتیبانی آمریکایی تاکنون بارها تسلیحات و مهمات، آن هم با حجم زیاد را در اختیار داعش در سوریه و عراق قرار داده است، موضوعی که مورد اعتراض ایران نیز قرار گرفت.

حالا با این اوصاف و انتشار این فیلم که توسط خود داعشی‌های منتشر شده است، یک سوال در ذهن متبادر می‌شود که آمریکا چطور برای انهدام یک قبضه توپ 122 میلیمتری، شناسایی هدف را انجام می‌دهد تا با دقت تمام آن را منهدم کند اما برای ارسال هوایی محموله‌های بزرگ کمک نظامی به ارتش عراق یا پیشمرگه‌های کُرد، این کار را انجام نداده و محل تجمع تروریست‌ها که مملو از توپ‌ها و سلاح‌های سبک و سنگین دیگر است را با محل تجمع نیروهای ارتش عراق و سوریه را بنابر آنچه که خودشان «اشتباهی» می‌خوانند، درنظر گرفته و هزاران قبضه سلاح و مهمات که میلیون‌ها دلار پول صرف آنها شده را تحویل داعشی‌ها می‌دهد؟

منبع: شبکه خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها