عضو تازه وارد و پرقدرت خانواده کادیلاک، با قلب شورولت کوروت برای شکست دادن هر حریفی آماده است. کمتر خودرویی برای دوئل با کادیلاک CTS-V به خود جرئت حضور در این دوئل را می دهد.
کد خبر: ۷۶۶۲۶۰
تازه واردی که برای شکست حریفان آمده است + عکس

ب‌ام‌و M5 با این که از لحاظ مشخصات پیشرانه نمی‌تواند بهترین انتخاب تلقی شود، ولی از نظر چابکی، نهایت یک سدان اروپایی دیفرانسیل عقب می‌شود.

این خودرو با وجود مدل‌های قدرتمند دو دیفرانسیلی که از آئودی و مرسدس‌بنز ارائه می‌شوند، باز هم سال‌ها به عنوان یکی از سرآمدهای دنیای اتومبیل مطرح بوده است.

بنابراین، با این توضیحات، M5 یک رقیب کامل برای کادیلاک CTS-V مدل ۲۰۱۶ محسوب می‌شود؛ این مدل، قدرتمند‌ترین کادیلاکی است که تاکنون ساخته شده است.

قدرت این خودرو، از همان پیشرانه‌ای نشأت می‌گیرد که در کوروت Z06 نیز استفاده شده است؛‌ یعنی موتور LT4 جنرال موتورز با حجم ۶/۲ لیتر و به صورت سوپرشارژر V8 که ۶۴۰ اسب‌بخار قدرت و ۸۸۵ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

CTS-V، چه از بیرون و چه در داخل، خودروی فوق‌العاده زیبایی است. داخل کابین با چرم با کیفیت بالا آراسته شده و ظاهری مجلل دارد؛ درست همان طور که از یک «کادیلاک» انتظار داریم.

وقتی ستایش شما از کیفیت ساخت داخلی CTS-V به پایان رسید، می‌توانید پای خود را بر روی پدال گاز قرار داده و با اطمینان به حداکثر سرعت ۳۲۲ کیلومتر بر ساعت برسید.

در مورد آمار شتاب، مخصوصاً برای کادیلاک، زمان رسیدن به سرعت ۶۰ مایل بر ساعت اعلام می‌شود، چون مردم سایر نقاط جهان خیلی دوست دارند که شتاب تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را بدانند! در هر حال، شتاب صفر تا ۶۰ مایل بر ساعت برای CTS-V برابر ۳/۷ ثانیه است که در نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند حدود ۳/۹ ثانیه باشد. به هر حال، این خودرو، سریع و چابک است و از هر نظر آماده است.

در طرف دیگر، ب‌ام‌و M5 ایستاده که برای خود دارای جایگاه است. هنگام رانندگی با M5 متوجه می‌شوید که سیستم گیربکس دوکلاچه ۷ سرعته چقدر سریع است و چابکی بسیار مناسبی در مانورها دارد.

ولی آیا باید در هنگام خرید، آن را به CTS-V مدل ۲۰۱۶ ترجیح دهیم؟ البته که نه! این خودرو هم قدرت کمتر (۵۶۰ اسب‌بخار) و هم گشتاور کمتری دارد (۶۸۰ نیوتن‌متر).

شتاب آن هم نسبت به کادیلاک سریع نیست (۴/۱ ثانیه) و حداکثر سرعت آن هم ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. از طرف دیگر، می‌توانیم در مورد اینکه کدامیک کابین بهتری دارند، بحث کنیم.

در مورد قیمت، هنوز در مورد CTS-V صحبتی نشده، ولی M5 جدید شروع قیمتی برابر ۹۳ هزار و ۶۰۰ دلار خواهد داشت.

انتظار می‌رود که کادیلاک برای مدل خود قیمتی پایین‌تر از M5 درنظر بگیرد؛ شاید چند هزار دلار کمتر.(پدال)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها