مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران:

باران شدید تهران نتیجه بارور کردن ابرها بود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از باروری ابرها در تهران خبر داد و گفت: باروری ابرها در تهران جواب داد و ریزش ۲ شب پیش باران در تهران بعد از باروری ابرها بود.
کد خبر: ۷۶۵۸۸۱
باران شدید تهران نتیجه بارور کردن ابرها بود

خسرو ارتقایی در پاسخ به این سئوال که آیا باروری ابرها در تهران انجام شد گفت:باروری ابرها در چند روز گذشته آغاز شد که خوشبختانه ریزش باران در دو شب پیش بخاطر همین باروری ابرها بود و می توان گفت که باروری ابرها نتیجه بخش و مثبت بود.

ارتقایی با اشاره به اینکه گزارش کامل باروری ابرها در تهران از سوی مرکز تحقیقات آب در اختیار ما قرار گرفته و در حال حاضر نیز این گزارش روی میز بنده است،گفت: نتیجه کمی و کیفی این باروری ابرها بزودی منتشر می شود.

به گفته وی،ضخامت ابرها برای باروری ابرها باید 5 کیلومتر باشد اما ضخامت این ابرها چندان زیاد نبود اما خوشبختانه نتیجه داد و دیدیم که ریزش خوبی صورت گرفت.

چندی پیش معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه 12 استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند و تاکنون برای 6 استان این اقدام انجام شده است، گفت:

رای امسال 10 میلیارد تومان اعتبار برای باروری ابرها درخواست کردیم و تاکنون نیز برای 6 استان آذربایجان شرقی، کرمان، یزد، اصفهان، فارس، چهارمحال بختیاری 9 پرواز عملیات باروری ابرها انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه 12 استان در کشور در برنامه باروری ابرها قرار دارند گفت:‌ علاوه بر این 6 استان، آذربایجان غربی، کهگیلویه و بویراحمد، تهران، البرز، گیلان و مازندران هم در برنامه باروری ابرها قرار دارند.

میدانی با اشاره به اینکه باروری ابرها برای گیلان و مازندران از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود، گفت: اثر باروری ابرها 10 تا 15 درصد است اما طبق گزارشی که به دست ما رسیده برای آن 6 استانی که باروری ابر انجام شده مؤثر بوده است.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
هلن
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۳
۰
۰
اگر قرار بود این كار عملی باشه و جواب بده آمریكا برای لس آنجلس و چند شهر دیگرش انجام میداد كه جیره بندی اب دارند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها