نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ایران در برابر اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا ساکت نخواهد نشست و اقدامی قاطع انجام می دهد.
کد خبر: ۷۶۵۱۳۲
مجلس در برابر اقدامات ضد ایرانی کنگره آمریکا ساکت نخواهد نشست

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد پنجشنبه شب در سفر به زاهدان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: اگر ‌اقدامی از سوی کنگره آمریکا برای افزایش تحریم‌ها انجام شود، مجلس دولت را موظف به ‌پیشبرد اهداف هسته‌ای و غنی‌ سازی اورانیوم برای اهداف صلح‌آمیز هسته‌ای در اندازه مورد نیاز کشور خواهد کرد.

وی افزود: ایر‌ان تاکنون در مذاکرات به تعهدات خود ‌به بهترین شکل عمل کرده و آمریکا نیز بهتر است از تجربه چند سال گذشته درس بگیرد چرا که مردم ایران در طول عمر انقلاب اسلامی ثابت کرده اند که تحریم بی اثر است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران یک تجربه روشن را در یک دهه گذشته بویژه پس از ارجاع پرونده به شورای امنیت به دست آورد و مجلس شورای اسلامی نیز دولت را موظف کرده بود که حوزه دانش هسته ای را با قدرت به پیش برد که دستاوردهای امروز هسته ای خود گواهی بر این ادعا است.

نایب رییس محلس افزود: اعمال تحریم های سنگین اقتصادی، ایجاد موانع برسر نقل و انتقالات ارزی و فلزات گرانبها و کالاهای اساسی، تحریم بانک مرکزی و تحریم های نفتی از سوی استکبار جهانی و کشورهای غربی تلاش های فراوانی شد تا ایران را از داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای محروم کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: غرب با عقلانیت و با فهم درست از اندیشه سیاسی و نقشه راه جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به فناوری هسته ای، گام های منطقی بردارد.

ابوترابی فرد در ادامه به قانون هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: برای اجرای مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها در اجماع با دولت قبلی، قانون هدفمندی در مجلس بعنوان راهبرد رشد اقتصادی کشور تصویب شد.

وی افزود: اگر قانون مطابق مصوبه اجرایی می شد شاهد چنین مشکلاتی در زمینه اجرای آن نبودیم و اکنون خواست مجلس از دولت فعلی این است که قانون هدفمندی یارانه‌ها را به طور کامل اجرایی کند تا با حرکت در چارچوب قانون، شاهد برطرف شدن مشکلات اقتصادی مردم باشیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی صبح امروز به منظور دیدار با مردم سیستان و شرکت در یادواره شهدای محله ای مسجد ابوذر غفاری زاهدان به سیستان و بلوچستان سفر کرده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها