اینتل، سازنده‌ی مطرح چیپ‌های پردازشی می‌گوید که پردازنده‌ی جدید Core vPro این شرکت از هم‌اکنون در دسترس بوده و قابلیت‌هایی نظیر عملکرد سریع‌تر، عمر بالاتر باتری و نیاز کمتر به سیم را فراهم می‌کند.
کد خبر: ۷۶۵۱۰۲
دوران کامپیوترهای بی‌سیم فرا رسیده است

به گزارش جام جم کلیک: اینتل، سازنده‌ی مطرح چیپ‌های پردازشی می‌گوید که پردازنده‌ی جدید Core vPro این شرکت از هم‌اکنون در دسترس بوده و قابلیت‌هایی نظیر عملکرد سریع‌تر، عمر بالاتر باتری و نیاز کمتر به سیم را فراهم می‌کند.

اینتل روز پنجشنبه ضمن اعلام عرضه‌ی چیپ جدید خود (که مجموعه‌ای از قابلیت‌های بی‌سیم را ارائه می‌کند) برای کامپیوترهای کاری، یک گام دیگر به هدف خود برای حذف سیم و کابل از کامپیوترهای شخصی نزدیک‌تر شد.

به گفته‌ی اینتل، پردازنده‌ی نسل پنجمی Core vPro ضمن ارائه‌ی عملکرد بهبود یافته، عمر باتری بهتر و گرافیک ارتقا یافته‌ای را در قیاس با نسخه‌ی قبلی خود از نسل چهارم فراهم می‌کند. علاوه بر این، این چیپ دو عملکرد جدید را نیز در اختیار مصرف‌کننده قرار می دهد که موجب کاهش سیم‌ها و کابل‌های مورد نیاز برای ارتباط در محیط کار خواهد شد. این چیپ از فناوری نمایش بی‌سیم اینتل برخوردار است که به منظور فراهم آوردن امکان اشتراک پرزنتیشن‌های کارکنان بر روی نمایشگر اتاق کنفرانس، بدون نیاز به هرگونه سیم یا داک بی‌سیم طراحی شده است. این مساله به کارمندان امکان اتصال لپ‌تاپ به صفحه‌نمایش بزرگ، موس و کیبورد را خواهد داد. این دو خصوصیت در نسل های قبلی چیپ اینتل عموما در مرحله‌ی آزمایش قرار داشتند. تام گریسون، مدیر عمومی پلتفرم مشتریان تجاری اینتل طی بیانیه‌ای می‌گوید:

ما تلاش داریم تجربه‌ی کاربری را با کمک به آن‌ها برای انجام امور پردازشی از هرکجا که دلخواه‌شان باشد، بدون آشفتگی و دردسر سیم‌ها متحول کنیم.

اینتل که برترین سازنده‌ی چیپ‌های پردازشی دنیای کامپیوترهای شخصی و لپ‌تاپ‌ها به شمار می‌رود، اعلام کرده که این شرکت تصمیم دارد تا سال آینده‌ی میلادی اقدام به تولید یک PC کاملا بی‌سیم نماید. خلق یک کامپیوتر بی‌سیم رها از کابل‌ها رویای دیرینه‌ی دنیای فناوری بوده است اما این ایده‌ی کلی، تحت تاثیر نیاز به اتصال دستگاه‌های جانبی نظیر کیبورد و نمایشگر و نیز منبع برق کمرنگ شده بود. طی سال‌های گذشته، به لطف پیشرفت‌های حاصل شده در شارژ بی‌سیم و اتصالات بی‌سیم بسیار سریع و کوتاه برد با استفاده از فناوری WiGig، این ایده به میزان زیادی به واقعیت نزدیک شده است.

این چیپ‌های جدید برای اینتل از یک جنبه‌ی دیگر نیز نقشی تعیین‌کننده به همراه خواهند داشت. با توجه به فرآیند پرتابل شدن دستگاه‌ها و تقاضای کاربران برای استفاده از سیستم‌های خود در حال حرکت، و نیز با در نظر گرفتن سیر صعودی فرهنگ کار از خانه، توسعه‌ی این چیپ‌ها مسیر صحیحی برای آینده‌ی اینتل به شمار خواهد آمد. با توجه به این مساله و برای حصول اطمینان از حفظ امنیت اطلاعات شرکتی و سازمانی بدون در نظر گرفتن اینکه کامپیوتر سازمان در چه منطقه‌ای قرار دارد، اینتل خط چیپ‌های Core vPro را بطور خاص برای اهداف کاری و PCهای شرکتی طراحی کرده است.

این چیپ‌ها از معیارهای امنیتی قوی‌تری در قیاس با پردازشگرهای مصرفی اینتل برخوردار هستند و افزون بر این، امکان دسترسی از راه دور بخش فناوری اطلاعات شرکت‌ها به سیستم‌های کمپانی را نیز فراهم می‌کنند. این قابلیت حتی در صورت خاموش بودن سیستم نیز همچنان عمل خواهد کرد که موجب می‌شود بخش IT شرکت‌ها، قادر به بروزرسانی و تعمیر سیستم‌ها بدون توجه به موقعیت و وضعیت آن‌ها باشد.

اینتل همچنین امیدوار است خصوصیات بی‌سیم ارائه شده توسط این چیپ‌ها، موجب شود حتی با وجود استفاده‌ی روزافزون از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها برای انجام امور پردازشی از سوی مشتریان، این شرکت همچنان با نیاز به PCهای جدید همگام باقی بماند. پس از آنکه بازاز PC برای بیش از ۲ سال پیاپی با نزول روبرو بود، سال 2014 نمایانگر حالتی از ثبات و پایداری برای این بخش از صنعت فناوری بود. این مساله موجب شد سودآوری و ارزش سهام اینتل طی سال گذشته‌ی میلادی روزهای خوبی را تجربه کند.

اینتل طی ماه‌های گذشته در کنار چیپ‌های Core vPro برای مصارف سازمانی، فرآیند عرضه‌ی نسل جدید چیپ‌های پردازشی سری Core i خود را نیز آغاز کرده که بصورت عمده در سیستم‌های شخصی دسکتاپ و لپ‌تاپ‌های بالارده مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین چیپ سری Core M نیز برای تبلت‌ها و اولترابوک‌ها توسط این کمپانی ارائه شده است. هر سه دسته چیپ‌های جدید اینتل، از معماری جدید 14 نانومتری بهره می‌برند که موجب بهبود قابل توجه مصرف انرژی، کاهش اندازه‌ی چیپ و عملکرد بهتر آن‌ها خواهد شد. سری Core i چیپ‌های اینتل نیز از فناوری نمایش بی‌سیم این کمپانی برخوردار هستند که بصورت تجاری با نام WiDi شناخته می‌شود؛ البته لازم به ذکر است که سری vPro در این قسمت نیز معیارهای امنیتی قدرتمندتری ارائه می‌کند.

منبع: زومیت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها