قاضی دادگاهی در شهر «گرانادا» در جـــنوب اسپانیا ده کشیش یک کلیسای کاتولیک رومی و دو کارمند کلیسا را به آزار جنسی کودکان متهم کرده است.
کد خبر: ۷۶۴۸۶۹

این 12 نفر به سوءاستفاده از چهار پسر نوجوان بین سال‌های 2004 تا 2007 مظنون هستند که جدی‌ترین تخلفات آنها در خانه یکی از کشیش‌ها روی داده است.

در ماه نوامبر پاپ فرانسیس در تماسی تلفنی با یک مرد بیست و چهار ساله که می‌گوید قربانی این گروه بوده از او عذرخواهی کرد. پاپ پس از آن‌که این مرد در نامه‌ای ادعاهایش را علیه این گروه تشریح کرد، به او زنگ زد.

پاپ قول داده که در برخورد با معضل آزار جنسی کودکان هیچ مدارایی در کار نخواهد بود و دستور تحقیقات در این مورد را داده است. در ماه نوامبر چند نفر در ارتباط با پرونده دستگیر شدند، اما مظنونان اکنون به قید وثیقه آزاد هستند. تلویزیون آر تی وی ای اسپانیا در گزارشی دراین‌باره اعلام کرده که مرد جوان و دوستش به عنوان داوطلب در آن کلیسا در گرانادا خدمت می‌کردند. ‌/‌ ایسنا

ناتوان ذهنی در آمریکا اعدام شد

اجرای حکم اعدام یک شهروند سیاهپوست آمریکایی که از ناتوانی ذهنی رنج می‌برد، بار دیگر بر نقض حقوق بشر در آمریکا صحه گذاشت.

حکم اعدام این شهروند سیاهپوست پنجاه و چهار ساله در حالی اجرا شد که به گفته وکلایش، وی از عقب‌ماندگی ذهنی رنج می‌برد. حکم اعدام وارن لی هیل با استفاده از تزریق مواد کشنده انجام شد. این در حالی است که براساس قانون اساسی و تصمیم سال 2002 دادگاه عالی آمریکا، اعدام افراد ناتوان ذهنی ممنوع است. دادگاه با درخواست نهایی استیناف این متهم به قتل که به گفته وکلایش از زمان کودکی از ناتوانی ذهنی رنج می‌برد، مخالفت کرد.

اعدام هیل در حالی انجام گرفت که آمریکا تاکنون بارها کشورهای دیگر را به‌دلیل اجرای حکم اعدام زیر سوال برده و آنها را به نقض حقوق بشر متهم کرده است. اعدام این شهروند آمریکایی بعلاوه تازه‌ترین شاهد نقض حقوق بشر در این کشور به‌دنبال کشته شدن دو سیاهپوست آمریکایی به‌دست پلیس سفیدپوست و تبرئه قاتلان آنها از سوی تشکیلات قضایی آمریکا بوده است که فریاد اعتراض مدافعان حقوق بشر و تبعیض‌ نژادی در آمریکا را بلند کرد. ‌/ ‌ایرنا

بازداشت 160 عضو مافیا در ایتالیا

پلیس ایتالیا در عملیاتی سراسری 160 عضو یک گروه مافیایی را دستگیر کرد.

پلیس این تبهکاران را دیروز در عملیاتی گسترده علیه گروه مافیایی اندرنگتا در استان‌های شمالی امیلیا رومانیا، لومباردیا، پیه مونته، ونتو و استان‌های جنوبی کالابریا و سیسیل، دستگیر و روانه زندان کرد.

این عملیات به حکم دادستانی ضدمافیای شهر بولونیا انجام شد و بازداشت‌شدگان متهم به مشارکت در مافیا، اخاذی، نگهداری غیرقانونی سلاح‌های گرم، استفاده از سرمایه‌های نامشروع و رباخواری هستند. در این عملیات دفترچه یادداشتی شامل مکانیسم‌های عملیاتی این گروه مافیایی به همراه حدود 600 کیلوگرم کوکائین، حشیش و تعدادی سلاح گرم نیز کشف شده است. ‌/‌ ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها