در حالی که از روز شنبه بزرگ‌ترین رویداد سینمایی کشورمان یعنی سی و سومین دوره جشنواره فیلم فجر آغاز می شود، اسامی آهنگسازانی که موسیقی فیلم‌های بخش «سودای سیمرغ» را ساخته‌اند، اعلام شده که در میان آنها نام‌های شناخته شده‌ای چون حسین علیزاده، شهرام ناظری، کارن همایونفر، بردیا کیارس، ستار اورکی، بهزاد عبدی و محسن شریفیان دیده می‌شود.
کد خبر: ۷۶۴۷۵۷
خوش‌ صداترین سیمرغ روی شانه کدام فیلم می‌نشیند؟

به گزارش جام‌جم، 24 فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و سومین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و آهنگسازان این فیلم‌ها هم در کنار یکدیگر برای شکار سیمرغ بهترین موسیقی فیلم رقابت خواهند کرد. تاکنون آهنگسازان اغلب فیلم‌های این بخش معرفی شده‌اند و فقط تکلیف موسیقی دو فیلم روشن نیست. در فهرست اعلام شده، نام‌های آشنایی دیده می‌شود و حضور شهرام ناظری به‌عنوان خواننده تیتراژ یکی از فیلم‌ها در این فهرست به چشم می‌خورد.

پرکارترین آهنگسازان فیلم فجر

پرکارترین آهنگسازان حاضر در این دوره از جشنواره فیلم فجر، حامد ثابت با ساخت موسیقی سه فیلم و بهزاد عبدی، کارن همایونفر، ارشک رفیعی و آرمان موسی‌پور هر کدام با ساخت موسیقی دو فیلم هستند.

ثابت برای فیلم‌های «بهمن» به کارگردانی مرتضی فرشباف، «مرگ ماهی» ساخته روح‌الله حجازی و «من دیه‌گو مارادونا هستم» به کارگردانی بهرام توکلی موسیقی ساخته است. کارن همایونفر، موسیقی دو فیلم «شیفت شب» به کارگردانی نیکی کریمی و «رخ دیوانه» ابوالحسن داوودی را ساخته است. بهزاد عبدی هم ساخت موسیقی فیلم «مزار شریف» به کارگردانی حسن برزیده و «فرار از قلعه رودخان» به کارگردانی غلامرضا رمضانی و آرمان موسی‌پور هم آهنگسازی فیلم‌های «عصر یخبندان» مصطفی کیایی و «روباه» بهروز افخمی را را انجام داده‌اند.

چهره‌های برجسته موسیقی در فیلم فجر

ارشک رفیعی هم امسال با ساخت موسیقی برای دو فیلم در جشنواره حضور دارد؛ «ایران برگر» به کارگردانی مسعود جعفری جوزانی و «حکایت عاشقی» ساخته احمد رمضان‌زاده. رفیعی امسال موفق شده است پای شهرام ناظری خواننده موسیقی ایرانی را هم برای خواندن یک تیتراژ به جشنواره فیلم فجر باز کند. این خواننده تیتراژ «ایران برگر» را خوانده است.

در این دوره از میان آهنگسازان برجسته‌ای که در عرصه ساخت موسیقی فیلم هم فعال هستند، شاهد حضور حسین علیزاده هستیم. او که طی دو سال گذشته برای«آسمان زرد کم‌عمق» و «بیگانه» ساخته‌های بهرام توکلی موسیقی ساخته بود، امسال برای «شرفناز» تازه‌ترین اثر حسن نجفی موسیقی ساخته است.

کیارش اسدزاده هم تازه‌ترین اثرش با نام «شکاف» را برای آهنگسازی به فردین خلعتبری سپرده تا ساخت موسیقی آن را انجام دهد. خلعتبری طی سال‌های گذشته از نام‌های شناخته شده عرصه موسیقی فیلم بوده است.

بردیا کیارس، آهنگساز و رهبر ارکستر جوان ایرانی امسال با ساخت موسیقی برای فیلم «ارغوان» تازه‌ترین ساخته امید بنکدار و کیوان علی محمدی به جشنواره فیلم فجر آمده است.

همکاری آهنگساز شیار 143 با کمال تبریزی

مسعود سخاوت‌دوست هم که سال گذشته برای فیلم «شیار 143» نرگس آبیار موسیقی ساخته بود، امسال با کمال تبریزی همکاری مشترکی داشته و ساخت موسیقی «طعم شیرین خیال» تازه‌ترین ساخته این کارگردان را انجام داده است.

«اعترافات یک ذهن خطرناک» به کارگردانی هومن سیدی یکی دیگر از فیلم‌های حاضر در بخش سودای سیمرغ است که بامداد افشار، موسیقی آن را ساخته است. محسن شریفیان آهنگساز، نوازنده و سرپرست گروه موسیقی لیان هم که پیش از این فعالیت‌هایی در عرصه ساخت موسیقی فیلم داشته است، امسال برای «تا آمدن احمد» به کارگردانی صادق دقیقی موسیقی ساخته است.

موسیقی فیلم «خداحافظی طولانی» فرزاد موتمن را هم رسول پورسنگری ساخته و ستار اورکی ساخت موسیقی «دوران عاشقی» علیرضا رئیسیان را انجام داده است. یحیی سپهری شکیب هم امسال عهده دار ساخت موسیقی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی بوده است.

«قول» محمدعلی طالبی برای آهنگسازی به سیاوش طالبی سپرده شده و موسیقی «کوچه بی نام» هاتف علیمردانی را هم افشین عزیزی انجام داده است. «تگرگ و آفتاب» هم عنوان فیلمی از رضا کریمی است. او هنوز به نتیجه قطعی درباره موسیقی فیلمش نرسیده و گفته فقط روی برخی سکانس‌ها موسیقی خواهد گذاشت. «بوفالو» اثر کاوه سجادی حسینی هم دیگر فیلم بخش سودای سیمرغ است که موسیقی آن را فرهاد اسعدیان ساخته است.

برخی از آهنگسازانی که در بخش ساخت موسیقی فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر حضور دارند برای مردم نام‌های چندان شناخته شده‌ای نیستند و در این دوره فرصت شکار خوش صداترین سیمرغ فجر را در اختیار دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها