فرمانده پلیس فتای فرماندهی انتظامی بروجرد گفت: استفاده از اینترنت بی سیم به رغم داشتن مزایای فراوان، تهدیداتی نیز برای کاربران به همراه دارد لذا رعایت نکات ایمنی و امنیتی توسط کاربران ضروری است.
کد خبر: ۷۶۴۵۶۵
تهدیدات اینترنت بی سیم برای کاربران

به گزارش جام جم کلیک: سرهنگ 'محمد بهمنی فر' روز چهارشنبه با اشاره به گسترش روز افزون اینترنت بی سیم و دسترسی به آن در بیشتر اماکن عمومی افزود: اینترنت رایگان در کافی شاپ ها، فرودگاه و اماکن عمومی مختلف در اختیار کاربران قرار گرفته است.

وی با اشاره به راه اندازی آسان شبکه و اینترنت بی سیم در منازل مسکونی اظهار داشت: اینترنت بی سیم امروزه به صورت رایگان در دسترس تمام افراد قرار دارد که البته معلوم نیست این خدمات توسط چه کسی و با چه هدفی ارائه می شوند.

فرمانده پلیس فتای فرماندهی انتظامی بروجرد ایجاد سرور دروغین را از ترفندهای هکرها برای پیاده سازی اهداف خود عنوان کرد و افزود: این سرورهای دورغین، کاربران را به جای اتصال به سرور اصلی شبکه به کامپیوتر هکرها متصل می کنند و به همین سادگی کاربران را در دام آنها قرار می دهند.

وی گفت: کاربران هنگام استفاده از اینترنت رایگان و عمومی، مبادلات بانکی انجام ندهند، اطلاعات مهم و حساس ثبت نکنند و سیستم آنها فاقد اطلاعات شخصی مهم باشد.

سرهنگ بهمنی فر با تاکید بر لزوم تغییر رمز کارت های بانکی پس از استفاده از اینترنت های رایگان و عمومی افزود: کاربران به یاد داشته باشند که اینترنت بی سیم رایگان فقط در مراکز خاص مثل فرودگاه ها، پایانه های مسافربری، مراکز تجاری اداری و دانشگاه ها ارایه نمی شود بلکه در مناطق مسکونی نیز برخی هکرها با این ترفند و بدون نام کاربری و گذرواژه اینترنت بی سیم خود را برای سوء استفاده از کاربران در اختیار آنها قرار می دهند.

وی اضافه کرد: کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را به پلیس فتا فرماندهی انتظامی بروجرد گزارش دهند.

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها