رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رؤسای دانشگاهها و مراکز آموزش عالی:

برخی کار فرهنگی را با کنسرت و اردوهای مختلط اشتباه گرفته‌اند

پاسخ نوبخت به نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی:

اگر اساتیدتان گفتند مذاکره در حال نشستن بلامانع است در آن تأمل می‌کنم

در پی نامه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی (ره) خطاب به محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درخصوص پیاده‌روی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه و جان کری وزیر خارجه آمریکا در جریان مذاکرات هسته‌ای در ژنو، سخنگوی دولت نیز در نامه‌ای خطاب به این دانشجویان نوشته است: بدون تردید در ضرورت دفاع از نظام و استیفای حقوق تضییع شده ملّت بزرگ و فهیم ایران توسط کشورهای استکباری، اشتراک‌نظر داریم. قطعاً شما هم، نه در اصل مذاکره با شش کشور موردنظر و نه در اراده خیرخواهانه گروه مذاکره‌کننده با وجود مواضع صریح رهبر معظم انقلاب، تردید و تشکیک نخواهید داشت.
کد خبر: ۷۶۴۵۲۱
اگر اساتیدتان گفتند مذاکره در حال نشستن بلامانع است در آن تأمل می‌کنم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ متن کامل این نامه به شرح زیر است.

بسمه تعالی

« عزیزان بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

با سلام و احترام

نامه شما عزیزان مزّین به آیه شریفه‌ای از کلام وحیانی، عزّ وصول بخشید. آنچه از متن آرام آن نوشته به‌رخ می‌زد، غیرت دینی و همّیت اسلامی بود، از این رو پیش از آنکه برخی از واژگان نامناسب موجب ملال و تکدر گردد، احساس افتخار و اطمینانی فراهم شد که اهداف امام و رهبری در تربیت فرزندان رشید و غیور تحقق یافته است و انقلاب بزرگ اسلامی هم‌چنان مولد و پویا به پیش می‌رود.

بدون تردید در ضرورت دفاع از نظام و استیفای حقوق تضییع شده ملّت بزرگ و فهیم ایران توسط کشورهای استکباری، اشتراک نظر داریم. قطعاً شما هم، نه در اصل مذاکره با شش کشور مورد نظر و نه در اراده خیرخواهانه گروه مذاکره کننده با وجود مواضع صریح رهبر معظم انقلاب، تردید و تشکیک نخواهید داشت و شاید آنچه از منطوق نامه بر می‌آمد، اعتراض و انتقاد شما به ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه فرانسه و قدم زدن با وزیر امور خارجه کشور آمریکا باشد.

در خصوص ملاقات با وزیر امور خارجه فرانسه من‌هم همانند شما و مثل همه مسلمانان عاشق و معتقد به قداست پیامبر رحمت، از اقدام آن نشریه هتاک خشمگین و عصبانی هستم و طبیعی است که انتظار داشته باشیم که مسئول مذاکره کننده موضوع هسته‌ای نه تنها غیرتمندانه از حقوق ملت هم‌چون گذشته در هر فرصت با طرف‌های خارجی دفاع می‌کرد، بلکه غیرتمندانه نسبت به نادیده انگاشتن احساسات مقدس مسلمانان توسط آن نشریه فرانسوی اعتراض و انتقاد می‌کرد که این واکنش مسئولانه به درستی انجام شد و وزیر محترم امور خارجه کشورمان به دفعات آن را اطلاع رسانی نمود.

اما در مورد اینکه چون بخشی از مذاکره وزیر امور خارجه ایران و امریکا به جای نشستن، در حال قدم زدن انجام شد پس "موجبات سرافکندگی و شرمساری اقشار آگاه جامعه فراهم شد"، به این داوری معتقد نیستم. به نظر می‌رسد حداقل با استادان محترم دانشگاه محل تحصیل خود صحبت نمایید. چنانچه اکثریت آنها اظهار داشتند که مذاکره در حال نشستن بلامانع است ولی در حال قدم‌زدن آن طور که شما در نامه نوشته‌اید "اقدام ننگین"، قطعاً اینجانب باید در دفاع از فرزندان غیور ملّت بزرگ و حق شناس ایران یعنی هیأت مذاکره کننده ایرانی که رهبر معظم انقلاب در دیدار مجمع عالی بسیج مستضعفین در تاریخ 6/9/1393 مجدداً آنها را تحسین می‌نمایند، تأمل نمایم.

درخاتمه بازهم مباهات خود را نسبت به غیرت دینی و وفاداری شما نسبت به انقلاب و نظام مقدس اسلامی ابراز می‌دارم.

چون ممکن است به دلیل مشغله تحصیلی این فرصت و توفیق حاصل نشده باشد که مداقّه کافی بر بیانات مقام معظم رهبری در خصوص ادامه مذاکره و اصرار بر حمایت از تیم مذاکره کننده داشته باشید، آن رهنمودهای مستند را در پیوست به شما عزیزان هدیه می‌نمایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها