قانون اساسی موقت مرحله انتقالی اعلام شد

اداره یمن با شورای ریاست جمهوری

در حالی که اوضاع داخلی یمن طی روزهای اخیر متشنج بوده است، برخی اخبار و گزارش‌ها حاکی از توافق‌های اولیه میان طرف‌های درگیر در این کشور است. آن‌طور که منابع خبری اعلام کرده‌اند، این توافق زیر نظر جمال بن عمر، فرستاده سازمان ملل به این کشور، به دست آمده است و تصریح می‌کند دولت خالد بحاح، نخست وزیر مستعفی یمن تا زمان تشکیل دولت نجات ملی به طور موقت به کار خود ادامه دهد و زمینه برگزاری انتخابات را فراهم کند.
کد خبر: ۷۶۴۲۸۴

به گزارش واحد مرکزی خبر، منابع یمنی اعلام کردند گروه‌های شرکت‌کننده در روند سیاسی به توافقی اولیه برای تشکیل شورای ریاست جمهوری به ریاست عبد ربه منصور هادی دست یافته‌اند و نشست‌ها در صنعا زیر نظر جمال بن عمر ادامه دارد. همچنین توافق شده است تا کمیته‌ای حقوقی توصیه‌های خود را درباره شورای ریاست جمهوری و اختیارات آن ارائه کند. این تحولات در مذاکرات با مشارکت حوثی‌ها به دست آمد.

در همین حال، یکی از مسئولان جنبش انصارالله یمن اعلام کرد این جنبش درصدد تشکیل شورای ریاست‌جمهوری و نه دولت نجات ملی است. علی العماد، مدیر دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن شایعه‌ها مبنی بر تشکیل دولت نجات ملی را تکذیب و تصریح کرد: آنچه اکنون در حال انجام است، تشکیل شورای ریاست‌جمهوری به رهبری حوثی‌ها است.

گزارش سازمان ملل

در این میان، شورای امنیت نیز پشت درهای بسته به بررسی تحولات یمن پرداخت. به گزارش ایسنا، شورای امنیت در این جلسه غیرعلنی که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، تحولات اخیر یمن و چالش‌هایی را مورد بررسی قرار داد که روند سیاسی در این کشور با آن مواجه است.

15 عضو شورای امنیت در این جلسه به اظهارات جمال بن عمر، فرستاده دبیر کل سازمان ملل و مشاور ویژه او در امور یمن که از طریق ویدئو کنفرانس از محل اقامتش در صنعا صحبت می‌کرد، گوش دادند و بن عمر اعضای شورای امنیت را از آخرین تحولات سیاسی، امنیتی و حقوق بشر یمن مطلع کرد. وی تاکید کرد، از طریق برگزاری نشست‌های روزانه با طرف‌هایی که سند صلح و شراکت را امضا کرده‌اند، امکان رسیدن به توافق میان همه گروه‌ها را بررسی می‌کند.

در همین حال آسوشیتدپرس گزارش داد، دفتر امنیت سفارت آمریکا اعلام کرد با توجه به استعفای رئیس‌جمهور یمن، نخست‌وزیر و کابینه این کشور و با توجه به نگرانی‌های کاخ سفید از شرایط کنونی در صنعا، سفارت آمریکا در یمن خدمات کنسولی خود را محدود به اتباع آمریکایی کرده است. بنابر این گزارش، سفارت آمریکا در یمن تا اطلاع بعدی بسته خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها