جریمه 20 هزار تومانی برای رانندگان متخلف

دوربین های محدوده زوج و فرد فعال شد

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ:

دوربین ها، محدوده زوج و فرد را کنترل می‌کند

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز ثبت تخلفات ورود به محدوده طرح ترافیک به وسیله دوربین از اول اسفندماه خبر داد.
کد خبر: ۷۶۴۱۰۳
دوربین ها، محدوده زوج و فرد را کنترل می‌کند

سرهنگ سید تیمور حسینی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز اجرای طرح ثبت تخلفات راهنمایی و رانندگی به وسیله دوربین در محدوده زوج و فرد گفت: براساس اجرای این طرح در فاز اول که از ابتدای اسفند ماه سال جاری آغاز می‌شود در مجموع ۱۱۳ دوربین شامل دوربین های مخصوص چراغ قرمز، خروج از طرح ترافیک و سرعت که در محدوده زوج و فرد فعال هستند با کاربری دوگانه علاوه بر ثبت تخلفات ذکر شده تردد در این محدوده را نیز کنترل خواهند کرد.

وی افزود: در فاز دوم طرح که از اردیبهشت‌ماه سال ۹۴ آغاز خواهد شد تعداد ۱۲۵ دوربین در معابر ورودی و تعداد ۵۰ دوربین در محدوده داخلی، تخلفات ورود و تردد در محدوده زوج و فرد را ثبت خواهند کرد.

فرمانده پلیس راهور پایتخت با اشاره به مبلغ ۲۰ هزار تومانی جریمه برای خودروهایی که وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوند، افزود: این مبلغ جریمه برای یک ساعت تردد در محدوده طرح در نظر گرفته شده است.

این مقام انتظامی گفت: در ۹ ماهه نخست امسال بالغ بر ۱۲ میلیون فقره تخلفات راهنمایی و رانندگی در تهران بزرگ ثبت شده است که از این میزان ۴ میلیون و ۵۰۰ فقره تخلف توسط دوربین‌های پلیس راهور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه سال گذشته ۵ هزار و ۶۶۰ نفر بر اثر تصادف، فوت کرده‌اند، افزود: آمار جرایم فوتی پلیس راهور در ۹ ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ حسینی درباره تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی برای روزهای پایانی سال گفت: با هماهنگی شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک سعی داریم با افزایش میزان دوربین‌های ثبت تخلف ترافیک، روانی رفت و آمد را در روزهای پایانی سال برای شهروندان رقم بزنیم.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها