پژوهشگران در پارک فناوری پردیس موفق به طراحی خودروی ضد سرقت ویژه حمل پول شدند که این خودرو دارای سیم کارت است و در صورت دزدیده شدن، قابلیت مکان یابی دارد.
کد خبر: ۷۶۳۶۶۱
ساخت خودروی ضد سرقت ویژه حمل پول در ایران

​احمد زاهدی - مدیر یک شرکت دانش بنیان در پارک فناوری پردیس گفت: با توجه به مشکلات فراوانی که شرکت های خدماتی در انجام خدمات پس از فروش از جمله بهم ریختگی ابزارهای فنی و عدم جانمایی بهینه ابزارها و محصولات در خودرو، همچنین مشکلاتی که شرکت ها، بانک​ها و مؤسسات مالی و اعتباری در خصوص حمل پول و اشیاء گران قیمت دارند، بر آن شدیم تا با ارائه یک خودروی ویژه برای رفع این معضل کمک کنیم.

وی با بیان اینکه افزایش آمار زیاد سرقت در جامعه به خصوص در مشاغلی چون طلافروشی و یا نقل و انتقال وجوه نقد یا اشیاء قیمتی فعالیت می کنند، ساخت این دستگاه می تواند موثر واقع شود، افزود: ساخت خودروی ویژه در کشور می تواند نگرانی ادارات بیمه گر خودروهای حمل پول و اشیاء گران قیمت را نیزبرطرف کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در مباحث الکترونیک خودروی هوشمند، چنین خودرویی برای حمل پول، طلا و جواهر در کشور با این ضریب ایمنی وجود نداشته، افزود: این خودرو طوری طراحی شده که می تواند به صورت آنلاین، توسط سنسوری، تصاویر حرکت خود از مبدا به مقصد را به کاربر بدهد.

زاهدی با اشاره به اینکه این خودرو سیم کارتی برروی سیستم الکترونیک خود دارد، گفت: اگر خودرو توسط سارقان دزدیده شود با ارسال پیامکی از سوی راننده و یا کاربر، برق خودرو از کار می افتد و به هیچ عنوان روشن نمی شود.

وی با بیان اینکه هنوز چنین پارامترهایی در خودروهای حمل پول و جواهر وجود ندارد، افزود: همچنین داخل محفظه خودروی ضد سرقت ویژه حمل پول، مجهز به اسپری اشک آور است که می تواند راننده را شناسایی کند و در صورتیکه شناسایی نشد، از اسپری استفاده کند.

به گفته این مقام مسئول، این خودرو یک گاوصندوق ویژه دارد و جانمایی فضایی خاصی که در این خودرو وجود دارد، این خودرو را منحصر به فرد کرده است که با شرایط شرکت های خصوصی و بانک ها سازگار است.

زاهدی افزود: این خودرو مجهز به دوربین مدار بسته 4 طرفه، مکان یاب، شیشه های ضد گلوله، قابلیت هشدار به پلیس 110 و صنایع ارتباطی مدرن و هرگونه اسلحه های لیزری حساس است.

وی در خصوص دیگر مزایای خودروی ویژه حمل و نقل توضیح داد و اظهار داشت: همچنین این خودرو مجهز به دوربین مداربسته، سیستم ضد سرقت ویژه، باتری قابل شارژ، مجهز به سیستم الکترونیکی مدرن و مواردی از این دست است.

طراحی این خودرو با همکاری سجاد محمدی، علی فخاری، شاهرخ فخاری، سعیدنژادخیر، انجام گرفته است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها