۲۰۸ نفر از نمایندگان مجلس دیروز در بیانیه‌ای از نیروی قدس سپاه و سردار سلیمانی در روند مبارزه با گروه‌های تروریستی و داعش قدردانی کردند.
کد خبر: ۷۶۳۵۸۰
قدردانی ۲۰۸ نماینده از نیروی قدس سپاه

تذکر به روحانی درباره دوتابعیتی‌ها

۱۳ نماینده مجلس در تذکری به رئیس‌جمهور از به‌کارگیری افراد دارای تابعیت مضاعف از کشور آمریکا در سمت مسئول ارشد در دفتر رئیس‌جمهور انتقاد کردند.

به گزارش مهر، در این نامه نمایندگان خواستار جلوگیری از ادامه فعالیت مسئولان دوتابعیتی شاغل در دولت یازدهم شدند.

سوال 21 نماینده از ظریف

21 نماینده مجلس پیاده‌روی محمدجواد ظریف با جان کری و سفر به فرانسه را «دو خطای دیپلماتیک در حاشیه مذاکرات اخیر» خواندند و با طرح سوال از وزیر امور خارجه خواهان پاسخگویی او شدند.

به گزارش ایرنا، سوال‌کنندگان در متن پرسش خود خطاب به وزیر امور خارجه نوشته‌اند: پیاده‌روی نمادین شما با وزیر امور خارجه آمریکا و سفر به کشور فرانسه آن هم در زمان هتاکی چندباره نشریه شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان هیچ‌یک شایسته شأن وزیر خارجه ایران نبود.

اطلاعیه دفتر احمدی‌نژاد درباره پرونده رحیمی

به ‌دنبال صدور حکم محمدرضا رحیمی، دفتر محمود احمدی‌نژاد با انتشار اطلاعیه‌ای ضمن تشریح اتهامات محمدرضا رحیمی، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌ دهم، این اتهامات را مربوط به عملکرد رحیمی در دولت دهم ندانست.

به گزارش تسنیم، در این اطلاعیه آمده است: موضوع رسیدگی به اتهامات آقای محمدرضا رحیمی بار دیگر دستمایه حملات گسترده و بی‌محابا علیه دولت‌های مظلوم نهم و دهم و بهره‌برداری‌های سوء سیاسی شد.

در این اطلاعیه آمده است: تمام ماجرای آقای رحیمی حتی با فرض صحت اتهامات و قبول رسیدگی قانونی و صحیح، مربوط به سال ۸۶ و قبل از آن و دوره ریاست ایشان بر دیوان محاسبات کشور وابسته به مجلس شورای اسلامی و پیش از شروع همکاری و حضور ایشان در دولت نهم بوده و در آن زمان چنین مسائلی مطرح نبوده است. اصولا این موضوع، هیچ ارتباطی با دولت و حتی دوره خدمت ایشان در دولت‌های نهم و دهم ندارد و دلیل اصرار بر ارتباط دادن آن به دولت قبل بر همگان آشکار است.

این اطلاعیه افزوده است: اطلاع‌رسانی سهوی یا عمدی نادرست و مبهم، همانند ماجرا‌های بانکی و نفتی، فرصتی را در اختیار مغرضان و بددلان قرار داده است تا سنگین‌ترین هجمه‌ها را علیه خدمتگزاران پاک در دولت‌های نهم و دهم ساماندهی و اجرا کنند. روشن است که سیاست‌بازان حرفه‌ای و برخی رسانه‌ها اصرار دارند که با ابهام‌آفرینی، زمینه را برای تخریب دولت قبل و خدمات کم‌نظیر آن و انتقام‌کشی از ملت عزیز فراهم نمایند و همچنین از رهگذر آن بر بسیاری از ضعف‌های جاری در اداره کشور سرپوش بگذارند. رسانه‌های معاند بیگانه نیز با بهره‌برداری از شرایط، مشغول عقده‌گشایی هستند. دفتر احمدی نژاد افزوده است: مدیران ارشد دولت‌های نهم و دهم علی‌رغم وجود پاسخ‌های قاطع به اتهامات بی‌اساس علیه خود، برای رعایت مصالح کشور و به عنوان وظیفه‌ای ملی و دینی و جهت جلوگیری از بهانه جویی‌ها، مشقات و سختی‌های سکوت را بر خود هموار کرده‌اند، ولیکن همچنان که مردم با فراست ایران زمین از گذشته‌های دور گرفته‌اند: ماه همیشه زیر ابر پنهان نمی‌ماند.

در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی چه گذشت؟

سایت انتخاب مدعی شده که جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل برخورد لفظی رئیس‌جمهور با یکی از اعضای شورا، نیمه‌کاره تعطیل شده است. براساس این گزارش، در این جلسه که در اول بهمن ماه برگزار شده، یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به برخی اقدامات در دستگاه سیاست خارجی و همچنین پیاده‌روی ظریف با جان کری انتقاداتی را مطرح می‌کند. پس از این سخنان، روحانی بشدت برافروخته شده و اظهارات این فرد را «عوامانه» و «از روی کم‌اطلاعی» می‌خواند. انتخاب مدعی شده واکنش رئیس‌جمهور باعث تشدید این «برخورد لفظی» می‌شود و نهایتا روحانی به حالت قهر جلسه را ترک می‌کند.

اما از سوی دیگر، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با تسنیم گفت: در جلسه اخیر شورای فرهنگی موضوع و یا بحث تنش‌زایی مطرح نشده و رئیس‌جمهور نیز تا پایان جلسه حضور داشتند و ترک جلسه‌ای هم از سوی ایشان صورت نگرفته بود.

حسام‌الدین آشنا در پاسخ به این پرسش که در برخی سایت‌‌ها عنوان شده است که یکی از اعضای شورای انقلاب فرهنگی نسبت به سیاست خارجی دولت انتقادهایی را به وزیر خارجه مطرح کردند و این موضوع موجب واکنش و پاسخ رئیس‌جمهور شده است، گفت: به هرحال در بخش پیش از دستور، بیان نظرات را داریم و همیشه هم همین‌گونه بوده است، اما این‌که این مباحث موجب جنجال و تنش یا تبدیل به مساله حاد شود را نداشتیم.

نطق میرکاظمی درباره آزادسازی دارایی‌های ایران

سیدمسعود میرکاظمی، نماینده مردم تهران در مجلس با بیان این که دولت باید گزارش دهد چه مقدار از درآمدهای آزادشده در جریان مذاکرات هسته‌ای را توانسته هزینه کند، مدعی شده این منابع از یک حساب بلوکه‌شده به یک حساب بلوکه‌شده دیگر منتقل شده است. به گزارش فارس، میرکاظمی این سخنان را در نطق میان دستور خود در مجلس بیان کرد.

محمد هاشمی: آمریکا قابل اعتماد نیست

محمد هاشمی، رئیس دفتر و برادر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگو با تسنیم گفته است که اگر امید به خارج را قطع کنیم، می‌توانیم مشکلات خود را حل کنیم.

وی گفت: البته سختی دارد، اما باید سختی‌ها را تحمل کرد. هاشمی با بیان این‌که آمریکا قابل اعتماد نیست، یادآور شده است:‌ اگر ایران با 1+5 به توافق برسد، به ضرر عربستان است و ایران به عنوان کشور اول منطقه بیش از پیش تثبیت می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها