گزارش جام جم آنلاین از تاثیرات رفراندوم یونان

حالا سیپراس جوان خط و نشان می کشد

مردم یونان روز گذشته برای شرکت در انتخابات پیش از موعد، به پای صندوق‌های رای رفتند.
کد خبر: ۷۶۳۴۹۱
انتخابات سرنوشت‌ساز یونان برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر، مردم این کشور با امید به بهبود وضع اقتصادی کشورشان در انتخابات پیش از موعد شرکت کردند و انتظار می‌رود حزب افراطی «سیریزا» به رهبری «الکسیس سیپراس» بتواند بخش عمده‌ای از آرا را در این دور از انتخابات کسب کند؛ البته بعید به‌نظر می‌رسد که بتواند اکثریت مورد نیاز را برای تشکیل دولت جدید یونان کسب کند.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها حاکی از آن بود که حزب سیریزا به عنوان ائتلاف چپ‌های رادیکال از محافظه کاران حامی نخست‌وزیر کنونی پیشی گرفته بود. چپ‌های رادیکال می‌گویند در صورت پیروزی در این انتخابات توافق کمک مالی بین‌المللی را مورد بازبینی قرار می‌دهند. محافظه‌کاران نیز تخفیف‌های مالیاتی و کاهش نرخ بیکاری را به واجدان شرایط رای‌دهی وعده داده بودند.

شعار تبلیغاتی الکسیس سیپراس، مذاکره مجدد درباره دریافت وام 240 میلیون یورویی این کشور از جامعه جهانی بود. وی قول داد در صورتی که در انتخابات کنونی یونان برنده شود بسیاری از اصلاحات دولت‌های این کشور را که در طول چهار سال گذشته به تشدید بحران اقتصادی در آن منجر شده‌اند، متوقف خواهد کرد. آنتونیوس سامراس، نخست‌وزیر کنونی یونان هم در تبلیغات انتخاباتی خود بر بهبود تدریجی اقتصاد این کشور تاکید و اعلام کرد که اقتصاد این کشور برای اولین بار در طول شش سال گذشته شاهد رشد بوده است. وی قول داده است در صورتی که در انتخابات امروز برنده شود برخی از مالیات‌ها را کاهش خواهد داد.

محافظه‌کاران در حزب دموکراسی نوین شنبه شب آخرین گردهمایی انتخاباتی‌شان را برای تغییر نظر مردم برگزار کردند. نخست‌وزیر یونان با گفتن این که سیاست‌های اردوگاه رقیب، اروپا را در برابر یونان قرار می‌دهد، از این سیاست‌ها انتقاد کرد. اما به عقیده تحلیلگران معلوم نیست در کشوری که در آن نرخ بیکاری از 25 درصد فراتر رفته است، طرح چنین انتقادهایی برای جلب نظر رای‌دهندگان کافی باشد. در صورت پیروزی سیریزا، اولین حزب مخالف سیاست‌های ریاضتی، در راس یک کشور اروپایی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها