دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از بررسی و تهیه لایحه ایجاد منطقه آزاد بوشهر خبر داد و گفت : بوشهر پیش از مناطق آزاد قشم و چابهار برای تاسیس منطقه آزاد مطرح بوده، اما عقب افتاده است.
کد خبر: ۷۶۳۱۴۲
منطقه آزاد بوشهر ایجاد می شود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو اقتصاد، اکبر ترکان در مصاحبه با این رادیو گفت: لایحه تاسیس منطقه آزاد بوشهر در دست تهیه است و امیدواریم تا پایان سال تقدیم مجلس شورای اسلامی شود.

وی افزود: در همه جای دنیا مناطق ساحلی دریاها و محیط های آبی کانون سکونت جمعیت است اما در ایران این رویکرد دیده نمی شود که باید به این سمت حرکت کنیم.

ترکان گفت‌: سواحل بوشهر برای حدود 500 هزار نفر جمعیت باید فرصت اقتصادی ایجاد کند که البته جمعیت آن هم اکنون کمتر است.

وی افزود: باید شهرهای پرجمعیت را در حاشیه سواحل ایجاد کنیم و اقتصاد دریامحور توسعه یابد و برای تحقق آن باید همه زیرساخت ها و زیربناها فراهم شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: ظرفیت منطقه آزاد بوشهر تا 20 میلیون تن عملیات کالایی در سال قابل پیش بینی است و باید راه اهن شیراز به این منطقه وصل شود تا رونق ترانزیت داخلی و بین المللی آن افزایش یابد.

وی افزود: اتصال راه آهن اصفهان - شیراز می تواند این منطقه را از بن بست خارج کند و از همه کارآفرینان و فعالان اقتصادی و همچنین سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می کنیم با همکاری های خود در این منطقه به رشد و توسعه اقتصاد ملی هم کمک کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها