همزمان با فصل سرما شدت گرفت

افزایش موارد سوختگی در ایران

جام جم سرا:‌ رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با اشاره به این‌که استفاده زیاد از وسایل گرمایشی در بروز سرماخوردگی و آنفلوآنزا در فصل سرما نقش بسیار موثری دارد، گفت: استفاده بیش از حد از انواع لوازم گرمایشی باعث خشکی هوا به خصوص در محیط‌های بسته می‌شود که این خشکی هوا باعث می‌شود تا قدرت دفاعی مخاط تنفسی و بینی افراد کاهش پیدا کند و مستعد ابتلا به بسیاری از بیماری‌های فصلی شوند.
کد خبر: ۷۶۲۷۰۴
رابطه وسایل گرمایشی با بروز سرماخوردگی

دکتر ایرج خسرونیا سرماخوردگی در فصل سرما را یکی از شایع‌ترین دلایل مراجعه افراد به پزشک دانست و افزود: ویروس‌های سرماخوردگی در فصل سرما با ضعیف کردن سیستم ایمنی بدن منجر به بروز بیماری‌هایی همچون سرماخوردگی و آنفلوآنزا می‌شوند.

وی گفت: تغییرات آب و هوا در بروز سرماخوردگی بسیار موثر است و در فصل زمستان هم این تغییرات دمایی هوا زیاد است. بنابراین در ساعت‌های مختلف دمای هوا گرم و سرد می‌شود که در مقابل آن درجه حرارت بدن افراد هم به طور ناگهانی تغییر می‌کند و باعث می‌شود با این تغییرات ناگهانی، مقاومت سیستم ایمنی بدن کاهش پیدا کند.

خسرونیا با اشاره به اینکه بیماری سرماخوردگی برای عموم مردم نیازی به تزریق واکسن ندارد، ادامه داد: ویروس‌های سرماخوردگی بسیار متنوع و زیاد هستند و به همین دلیل تجویز واکسن آنفلوآنزا با دستور پزشک برای بیمارانی که مشکلات قلبی، کلیوی و کبدی دارند و همچنین افراد مسن و بیمارانی که بیماری‌های سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، ضرورت دارد.

این متخصص داخلی طول دوره بیماری سرماخوردگی را بین 3 تا 5 روز دانست و بیان کرد: جهت جلوگیری از سرما خوردگی بهتر است افرادی که بیمار هستند از منزل خارج نشوند، از خوردن نوشیدنی در لیوان مشترک پرهیز کنند و همچنین در هنگام عطسه و سرفه از دستمال کاغذی استفاده کنند تا میکروب سرماخوردگی در فضا پخش نشود.

رییس جامعه پزشکان داخلی ایران با بیان اینکه نوشیدن مایعات گرم و خوردن قرص‌های سرماخوردگی در کاهش خطر ابتلا به بیماری سرماخودگی و بهبودی بیمار در فصل سرما بسیار کمک کننده است، خاطرنشان کرد: باز گذاشتن پنجره‌های کلاس در مدارس هنگام زنگ تفریح راهکاری است که باعث می‌شود تا اگر میکروب و ویروس سرماخوردگی در فضای کلاس وجود دارد، خارج شود.

خسرونیا در پایان استاندار بودن وسایل گرمایشی در کاهش آمار خفگی در اثر گاز گرفتگی را بسیار موثر دانست و اظهار کرد: توصیه می‌شود که در فصل سرما و به هنگام خواب، افراد به هیچ عنوان در اتاق در بسته نخوابند. همچنین برای گرم بودن بدن از لباس‌های مناسب استفاده شود. (خبرگزاری ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها