معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ساخت راه‌آهن یاسوج به اقلید تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۵۹۰

پژمان نیک‌اقبال افزود: این طرح به طول 176 کیلومتر اجرا می‌شود و اکنون در مرحله مزایده و انتخاب پیمانکار است.

وی همچنین از اجرای طرح تکمیل باند فرودگاه یاسوج به طول 600 متردر آینده نزدیک خبر داد و گفت: این طرح با 270 میلیارد ریال اعتبار اجرا خواهد شد.

نیک‌اقبال با اشاره به اختصاص 1100 میلیارد ریال اعتبار برای پنج طرح راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این بودجه طرح‌های بزرگی مانند احداث جاده دهدشت به پاتاوه، جاده یاسوج ـ شیراز، بابامیدان ـ گچساران به بهبهان، یاسوج به اصفهان و یاسوج به بابامیدان شتاب بخشی خواهد شد.

وی گفت: افزایش بیش از سه برابری اعتبارات راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده نوید بخش توسعه راه‌های این استان است. ‌/‌ ایرنا

ابتکار: بخش زیادی از سواحل دریای خزر تخریب شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: بخش زیادی از سواحل بکر و بسیار ارزشمند دریای خزر آسیب‌دیده و تخریب، و آلوده شده است.

معصومه ابتکار در سفر اخیر خود به گیلان در باره احیای تالاب انزلی گفت: امسال اعتباری حدود ده میلیارد تومان برای احیای تالاب انزلی در نظر گرفته‌ایم و یک پروژه‌ بسیار خوبی در دولت داریم که بخشی با همکاری موسسه جایکای ژاپن و بخشی دیگر مربوط به مطالعات، احیا و برطرف شدن معضلات کنونی تالاب انزلی است.

وی افزود: امیدواریم با همکاری تمام دستگاه‌ها بتوانیم مشکلات تالاب انزلی که تنها به یک دستگاه برنمی‌گردد را برطرف کنیم زیرا لازمه حل معضلات تالاب انزلی همکاری تمام دستگاه‌هاست.

ابتکار تجمیع غیربهداشتی پسماند زباله را یکی از مشکلات استان‌های شمالی دانست و گفت: البته دولت و وزارت کشور در این زمینه همکاری‌هایی دارند و کمک‌هایی برای شهرداری‌ها پیش‌بینی شده تا پسماند خود را بخوبی اجرا کنند و آن چیزی که در استان‌های شمالی پیگیری شده اجرای طرح‌های بازیافت است و مشارکت مردم که تفکیک را از مبدا انجام دهند و رعایت کنند بسیار اهمیت دارد و برخی از مشکلات پسماند به فرهنگ مردم ما برمی‌گردد.

وی با اشاره به این‌که هر روستایی و هر شهری باید خودش برنامه‌ای برای مدیریت پسماند داشته باشد، افزود: ما هفته گذشته در شورای عالی محیط ‌زیست و در کمیسیون کلان‌شهرها آیین‌نامه را در مدیریت پسماند تصویب کردیم که در آن تاکید شده گروه‌های شهر و شوراهای روستا باید برنامه مدیریت پسماند خود را تا پایان امسال یا حداکثر تا شش ماه آینده ارائه دهند به این معنا که تمام بخش‌های مدیریت پسماند شهری و روستایی باید برنامه‌ریزی داشته باشند و این یک اصل بدیعی است. ‌/‌ فارس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها