این تلفن همراه عجیب و غریب به شکل یک قلب در می‌آید

عجیب‌ترین تلفن همراه تاریخ

ساخت یک مدل ویژه از کامپیوتر به اندازه یک ماوس

کامپیوتری به ابعاد یک ماوس

یک پروژه مفهومی توسط محققان عرضه شده است که در طی آن یک کامپیوتر و تمامی اجزای اجرایی آن در یک ماوس جمع شده اند.
کد خبر: ۷۶۲۴۸۱
کامپیوتری به ابعاد یک ماوس

جام جم کلیک: تقریبا تمامی چیزهایی که با کامپیوتر سروکار دارند با کاهش ابعاد روبرو شده‌اند ولی این روند در کامپیوترهای خانگی در ابعاد مینی‌باکس‌ها متوقف شده بود. در این میان یک تیم طراحی به رهبری طراح مشهوری به نام Przemysław Strzelczyk برای ساخت کوچک‌ترین کامپیوتر جهان اقدام کرده‌ است.

این کامپیوتر کوچک که پروژه آن در حقیقت یک طرح مفهومی است می‌تواند به‌خوبی تمامی کارایی‌های یک کامپیوتر خانگی را در ابعاد یک ماوس بگنجاند. مشخصات سخت‌افزاری این کامپیوتر خانگی نیز در نوع خود و با درنظر گرفتن ابعاد آن بسیار مطلوب و مناسب است.

در بخش سخت‌افزاری، این کامپیوتر به یک پردازنده ARM Cortex با سرعت کلاک 1.4 گیگاهرتز مجهز است و حافظه داخلی آن نیز برابر با 128 گیگابایت خواهد بود. در کنار این امکانات نیز باید به این موضوع اشاره کرد که این کامپیوتر به یک درگاه یو‌اس‌بی و سیستم اتصال به شبکه‌های وای‌فای نیز مجهز است و به‌همین دلیل نیز می‌توان به‌ راحتی با آن به اینترنت و شبکه‌های بی‌سیم متصل شد.

البته هنوز برنامه‌ای برای رونمایی رسمی از این دستگاه برای عرضه آن به بازار جهانی اعلام نشده است و حتی ممکن است هیچگاه نتوانیم شاهد عرضه شدن این محصول باشیم ولی به‌صورت طبیعی می‌توان طراحی Mouse Box را به‌عنوان یکی از پیشرفت‌های احتمالی در آینده کامپیوتر تعمیم داد.

مسئولان طراحی این کامپیوتر اعلام کردند که درحال تحقیق برای یافتن یک شریک تجاری به منظور عرضه این محصول در بازارهای جهانی هستند و علاوه بر آن نیز به‌طور همزمان برای ساختن نسخه پیش‌ساخت یا پروتوتایپ این محصول تلاش خواهند کرد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها