مایکروسافت ویندوز 10 را برای تبلت‌هایی که به ویندوزRT مجهز هستند عرضه نمی‌کند

تبلت‌های مایکروسافت به ویندوز 10 مجهز نخواهد شد

مایکروسافت به‌زودی تبلت‌های مختلف را به بسته‌های به‌روزرسانی به ویندوز 10 مجهز خواهد کرد ولی این مورد برای تبلت‌های این شرکت که به ویندوز 8 نسخه RT مجهز هستند با محدودیت‌هایی همراه خواهد بود.
کد خبر: ۷۶۲۴۷۸
تبلت‌های مایکروسافت  به ویندوز 10 مجهز نخواهد شد

جام جم کلیک: شرکت مایکروسافت در کنفرانس خبری خود به‌خوبی توانست نظرهای مساعد را به سیستم‌عامل جدید خود جلب کند و بنا به اعلام این شرکت تقریبا تمامی تبلت‌های فعال با سیستم‌عامل ویندوز 8 و 8.1 از به‌روزرسانی به آخرین نسخه سیستم‌عامل مایکروسافت بهره‌مند خواهند شد ولی مایکروسافت تصمیم ندارد تا برای برخی از مدل‌های تبلت سرفیس به عرضه نسخه کامل ویندوز 10 بپردازد.

بر اساس گزارش‌های اعلام شده به‌نظر می‌رسد که تبلت‌های سرفیس مایکروسافت که به سیستم‌عامل ویندوز نسخه RT مجهز هستند به نسخه کامل ویندوز 10 مجهز نخواهند شد. البته مایکروسافت ابتدا اعلام کرد که این نسخه‌ها به هیچ‌عنوان از به‌روزرسانی ویندوز 10 بهره‌ نخواهند گرفت ولی به‌نظر می‌رسد که نسخه ویژه‌ای از ویندوز 10 با امکانات محدود برای این دستگاه‌ها عرضه شود.

در بیانیه مایکروسافت، این‌ موضوع به این ترتیب مطرح شده است: «نسخه‌های تبلت سرفیس که به سیستم‌عامل مدل‌های Windows RT و Surface RT/2مجهز باشند بر اساس تعریف کاربری خود به امکانات نسخه RT از ویندوز مجهز هستند و این امکانات در زمان خرید به خریداران اعلام شده است و با تکیه بر همین دلیل نیز امکان به‌روزرسانی این تبلت‌ها به ویندوز 10 وجود نخواهد داشت.»

البته مایکروسافت چند دقیقه بعد با یک پیام دیگر به دارندگان این محصولات امیدواری داده و اعلام کرد که برای این تبلت‌ها نیز برنامه‌ ویژه‌ای خواهد داشت. متن این پیام به این شرح بوده است: «تبلت‌های سرفیس پرو 3 با بسته به‌روزرسانی به ویندوز 10 تجهیز خواهند شد و علاوه بر آن متخصصان فنی ما در حال تلاش هستند تا نسخه‌ای ویژه از ویندوز 10 را با قابلیت‌های محدود برای تبلت‌های مجهز به ویندوز RT تولید کنند.»

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها