سونی پیکچرز به‌دنبال خرید حق پخش «محمد (ص)»

62 میلیارد تومان هزینه برای گران‌ترین پروژه سینمایی کشور

فیلم «محمد(ص)» ساخته مجید مجیدی بالاخره رونمایی شد. در ماه گذشته با حضور روزنامه‌نگاران و اهالی رسانه در شهرک سینمایی ساخته شده، از جزئیات ساخت و هزینه‌ها و نحوه اکران این فیلم، پرده‌برداری شد. اما در این میان، اکران این فیلم، با حواشی زیادی همراه شده است.
کد خبر: ۷۶۲۴۴۹
62 میلیارد تومان هزینه برای گران‌ترین پروژه سینمایی کشور

پیش از این اعلام شده بود این فیلم برای اولین‌بار همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) در حاشیه کنفرانس وحدت اسلامی، به نمایش درخواهد آمد اما همزمان در حاشیه بازدید خبرنگاران از شهرک سینمایی و لوکیشن‌های فیلم «محمد(ص)»، حجت‌الله ایوبی، رییس سازمان سینمایی اعلام کرد این فیلم در مراسم افتتاحیه جشنواره سی و سوم فیلم فجر اکران خواهد شد.

بلافاصله پس از این اعلام، مجید مجیدی- کارگردان- گفت: «قرار بود رضاداد خبر نمایش فیلم در جشنواره فجر را اعلام کند که ایوبی پیش‌دستی کرد!» البته ایوبی تنها به همین خبر اکتفا نکرد و همچنین اعلام کرد: «در مورد فیلم مایلم خود مجیدی اظهار نظر کند اما به نظر من این فیلم می‌تواند به همه دنیا برود و ما نیز تلاش می‌کنیم فیلم محمد(ص) بدون حاشیه در تمام دنیا اکران شود.» جالب اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که کمپانی‌های آمریکایی از جمله سونی پیکچرز برای پخش جهانی فیلم ابراز علاقه کرده‌اند. با اینکه مساله اکران این فیلم برای سازندگان خیلی مهم است اما در این میان نکته‌ای وجود دارد که اکران جهانی «محمد(ص)» را از اکران داخلی راحت‌تر می‌کند.

مدیرعامل شرکت «نور تابان»، از زیرمجموعه‌های بنیاد مستضعفان و تنها سرمایه‌گذار این فیلم گفته بود: «این فیلم، یک یا دو اکران در جشنواره بین‌المللی فیلم فجر خواهد داشت. اما یکی از نگرانی‌ها درباره این فیلم مساله پخش است چون سیستم پخش در کشور ما سیستم «دیجیتال دی» نیست. هر چند شرکت سینمایی نور تابان در تلاش است که بعضی از سینماهای کشور را از این سیستم بهره‌مند کند.» از نکات جالب دیگر درباره اکران این فیلم می‌توان به حرف‌های مجید مجیدی اشاره کرد که از احتمال نمایش فیلم در افتتاحیه جشنواره برلین خبر داده بود. از سوی دیگر عدم حضور این فیلم در سودای سیمرغ جشنواره، باعث انتقاداتی به تفاوت‌گذاری میان این فیلم و دیگر پروژه‌ها شده. با اینکه ایوبی اعلام کرده که مجید مجیدی علاقه‌ای به اکران فیلمش در بخش مسابقه ندارد اما از سوی دیگر، مسوولان دیگر درباره شأن این فیلم گفته‌اند و اینکه نباید این فیلم به داوری گذاشته شود. با این اوصاف به نظر می‌رسد، فیلم «محمد(ص)»

در زمان نمایش با حاشیه‌هایی همراه باشد. به خصوص که تاکنون گران‌ترین پروژه سینمایی کشور بوده است. کل هزینه ساخت این فیلم، 62 میلیارد تومان شده است که شامل سه و نیم میلیارد ریال برای فیلم‌نامه، 6 میلیارد ریال برای مطالعات اجرایی فاز دوم، ۳۱۰میلیارد ریال تولید و ۱۵۱ میلیارد ریال پس از تولید بوده است. (تماشاگران امروز)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
mahmood
United Kingdom
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
درست است كه تبلیغات عمل خوبی است امامن فكرمیكنم اگراین پولی كه بابت ساخت این فیلم خرج شدمیتوانستندحداقل صد یا دویست مسكن جهت بی خانمان هاتهیه كنند.امیدكه از درآمدحاصل ازآن چنین عملی صورت بگیرد.
نادیا
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
۰
۰
البته با توجه به ساخت فیلم موهن جدیدی كه غربی ها ساختن و حتی فیلمهای قبلیشون گاهی لازمه ازین دست خرج ها بشه دلیلی نداره دقیقا با همین پول به مردم فقیر كشور رسیدگی بشه
بهتره جلوی اختلاس های میلیاردی گرفته بشه هرچقدر پول برای پیامبر صرف بشه كمه
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها