ب ‌ام‌و محصولی نام آشنا اما با ظاهری دگرگون شده را معرفی کرد، ب ام‌و F800R، موتورسیکلتی رودستر با امکانات فراوان که دستخوش تغییرات زیادی در سال جدید میلادی شده است.
کد خبر: ۷۶۲۴۲۴
F800R با ظاهری شایسته ب ‌ام‌و + عکس

بیشترین تغییرات صورت گرفته بر روی F800R از سوی کمپانی بی‌ام‌و در قسمت ظاهری آن است، به طوری که اگر نسخه 2014 این محصولات با چراغ‌های بزرگ در سمت چپ و کوچک در سمت راست که آدم را به یاد شخصیت‌های احمق کارتونی با یک چشم بزرگ و یک چشم کوچک می‌اندازد را به یاد داشته باشید، کاملا درک خواهید کرد که نسخه 2015 این محصول چیزی کاملا جدید و متفاوت است.

در قسمت ظاهری موتورسیکلت همانطور که گفته شد، تغییرات اساسی صورت گرفته است.

چراغ‌های دو تکه کوچک و بزرگ جلو تبدیل به یک قاب یک تکه متقارن با چراغ‌های LED شده که روح تازه‌ای در موتورسیکلت دمیده است.

قاب و شیشه بالای چراغ جلو هم اصلاح شده و به قاب چراغ متصل شده است، زاویه ستون فرمان هم برای کنترل بهتر و بهبود سطح رانندگی بیشتر شده و در کنار آن هم دو مجرای ورودی هوا برای تامین هوای مورد نیاز موتور در قاب کناری موتور تعبیه شده است ولی همچنان ضعف طراحی نسل گذشته که همان خروجی بزرگ اگزوز هست، در نسل جدید هم دیده می‌شود که زیبایی موتورسیکلت را تحت شعاع خود قرار داده است.

بقیه نقاط موتورسیکلت هم به نوبه خود، کم یا زیاد دستخوش تغییرات نسل جدید شده‌اند.

قسمت موتوری موتورسیکلت هم متشکل از یک پیشرانه چهار زمانه دو سیلندر موازی یا خطی با دو میل سوپاپ مجزا و چهار سوپاپ برای هر سیلندر تشکیل شده که با ظرفیت 798 سی‌سی سیلندر و مجهز به سیستم کنترل الکترونیکی تزریق سوخت، در دور موتور 8000 دور بر دقیقه می‌تواند حداکثر 90 اسب بخار قدرت و در دور 5800 دور بر دقیقه هم 86 نیوتن متر گشتاور تولید کند که به کمک یک جعبه دنده شش سرعته با نسبت دنده‌های یک و دو اصلاح و سریع‌تر شده نسبت به نسخه 2014، به چرخ عقب منتقل می‌شود.

از امکانات و مشخصات فنی موتورسیکلت ب ‌ام‌و F800R هم به طور خلاصه می‌توان به رینگ‌های 17 اینچی با لاستیک‌های 120/70 در جلو و 180/55 در عقب، ترمزهای دیسکی شناور دوگانه با قطر 320 میلی متری چهار پیستونه شعاعی جلو و دیسکی 265 میلی متری تک پیستونه در عقب، سیستم‌های ایمنی ABS و ASC (کنترل اتوماتیک پایداری)، مخزن سوخت 15 لیتری و ابعاد 2135 میلی متری در طول، 860 میلی متری در عرض با آینه‌ها، 1235 میلی متری در ارتفاع بدون آینه‌ها با وزن 202 کیلوگرمی اشاره کرد.(خودروبانک)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها