در این ستون به اخبار جالب حدود 50 سال پیش پرداخته می‌شود، اخباری که از نظر نگارش، تیتر و محتوا بسیار متفاوت‌تر از اخباری است که این روزها در روزنامه‌ها چاپ می‌شود. این هفته ماجرای مردی را می‌خوانید که پس از قتل نامادری‌اش به 15 سال زندان محکوم شد.
کد خبر: ۷۶۲۳۹۵
قاتل نامادری به 15 سال زندان محکوم شد

دادرسان دادگاه‌عالی‌جنایی دیروز مرد جوانی را به جرم کشتن نامادری‌اش به 15سال حبس با اعمال شاقه محکوم کردند.

محکوم هنگام وصول طلبش با نامادری خود به مشاجره پرداخت و آنگاه او را با ضربات چاقو به قتل رساند.

ساعت یازده‌و‌نیم‌شب هفدهم مرداد‌ سال گذشته، چهار مرد که از سه‌راه آذری تهران می‌گذشتند، در نزدیکی خط‌آهن تهران ـ تبریز، مشاهده کردند عده‌ای از خانه‌هایشان بیرون ریختند و مرتب فریاد می‌زنند: کشت... فرار کرد...» این چهارنفر خود را به محل اجتماع رساندند و پیکر غرقه‌به‌خون زن جوانی را دیدند که روی زمین افتاده بود.

رهگذران این زن را که آخرین لحظات حیاتش را می‌گذراند به کنار جاده قدیم کرج منتقل و در آنجا او را سوار یک اتومبیل کردند و به بیمارستان سینای تهران رساندند، اما مجروح در بیمارستان جان سپرد.

جسد زن که ستاره نام داشت به اداره پزشکی قانونی انتقال یافت و جریان از طرف ماموران ژاندارمری مهرآباد‌جنوبی تحت بررسی قرار گرفت. ماموران پس از تحقیق دریافتند که ناپسری سی و پنج ساله ستاره به‌نام محمدرضا مرتکب این جنایت شده و فرار کرده است. هنگامی‌که ماموران در جستجوی متهم به قتل بودند، او خود را به پاسگاه ژاندارمری معرفی کرد و گفت من نامادری‌ام را با ضربات چاقو مجروح کرده‌ام. وی سپس در مورد انگیزه این واقعه گفت: چند‌سال قبل مادرم فوت شد و پدرم با داشتن یک‌پسر و سه‌دختر با ستاره ازدواج کرد و من هم با همسر و دو فرزندم در نزدیکی خانه پدرم زندگی می‌کردم. چند‌ماه قبل از وقوع حادثه، نامادری‌ام مبلغ 500 تومان از من قرض گرفت و در برابر آن چند چک وعده‌دار داد. چون یکی از چک‌هایش واخواست شده بود، به او اعتراض کردم و به‌همین‌دلیل بین ما اختلاف‌هایی به‌وجود آمد و ستاره شروع به ناسزاگویی کرد. در جریان نزاع من سخت عصبانی شدم، با چاقو به جان نامادری‌ام افتادم و او را از پای درآوردم.

براساس اظهارات متهم به قتل، پرونده‌ای تشکیل شد و دادستان تهران ضمن صدور کیفرخواست برای محمدرضا تقاضای اعدام کرد. این پرونده دیروز در شعبه دوم دادگاه‌عالی‌جنایی تهران زیر نظر یکی از پزشکان مطرح شد و متهم به قتل در برابر دادرسان دادگاه ایستاد.

در دادگاه

پس از قرائت کیفرخواست متهم به قتل در پاسخ به اتهاماتی که به او نسبت داده شده بود، گفت: من قصد قتل نامادری‌ام را نداشتم. از او پول طلبکار بودم، ولی او از دادن پولم طفره می‌رفت. وقتی گفتم یکی از چک‌هایش واخواست شده، پاسخ داد: بقیه چک‌ها هم واخواست می‌شود و بعد مرا به باد ناسزا گرفت و من هم که ناراحت شده بودم، با چاقو به جانش افتادم.

در این هنگام نماینده دادستان استان ضمن بیان مطالبی، طبق ماده170 قانون مجازات عمومی برای متهم به قتل تقاضای مجازات اعدام کرد و آنگاه دادرسان دادگاه وارد شدند.

آنها پس از چند‌ساعت مشورت باتوجه به جهات مخففه پرونده، محمدرضا را به جرم قتل نامادری‌اش به 15سال زندان محکوم کردند.

تپش (ضمیمه چهارشنبه روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها