عذاب وجدان‌‌ رهایم نمی‌کند

علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی

جام جم سرا:‌دختری ۱۸ ساله‌ام. به پسر عمه‌ام علاقه داشتم، اما به ازدواج تحمیلی با پسر دایی‌ام رضایت دادم. الان دارم سعی می‌کنم فراموشش کنم ولی در مهمانی‌ها که همه فامیل هستند، دوست ندارم که همسرم با او روبرو شود چون عذاب وجدانم چند برابر می‌شود.
کد خبر: ۷۶۲۰۰۸
علاقه به پسرعمه و ازدواج با پسردایی

پاسخ مشاور : در سؤال شما خواهر گرامی ابهامی وجود دارد که مشخص نیست عذاب وجدان شما ناشی از چیست. اگر ناراحتی شما از این است که چرا چنین رابطه‌ای قبل از ازدواج داشته‌اید و عذاب وجدان شخصی دارید و شرمنده عقاید و ارزش‌های خودتان هستید؛ بدانید که طبق عقاید ما مسلمانان همیشه راه توبه و بازگشت به سمت خدا و جبران گذشته وجود دارد.


آنچه همسرتان صلاح نیست بداند

اگر عذاب وجدان شما به خاطر این است که فکر می‌کنید چرا همسرتان از گذشته شما بی‌اطلاع است توجه داشته باشید حالا که چنین ازدواجی رقم خورده و رسما وارد زندگی مشترک شده‌اید، دلیلی ندارد به گذشته فکر کنید که به چه کسی علاقه‌داشته‌اید. در این گونه موارد گاهی بی‌احتیاطی‌هایی از طرف خانم‌ها دیده می‌شود و ممکن است به این نتیجه برسند که باید همسر خود را از رابطه گذشته خود مطلع کنند؛ چنین چیزی اصلا به صلاح نیست.

در واقع عقل این‌طور حکم می‌کند که من به زندگی آینده‌ام فکر و تلاش کنم همین زندگی شکل گرفته را به بهترین شکل سامان بدهم و اگر علاقه‌ام نسبت به همسرم کم است تلاش کنم روی نکات مثبت او تمرکز کنم و به لذت‌های زندگی و دستاوردهایی که می‌تواند این زندگی جدید برایم داشته باشد فکر کنم.


گرفتار نشخوارهای فکری نشوید

نکته دیگری که شما مخاطب گرامی باید به آن توجه کنید این است که دچار نشخوارهای فکری نشوید. یعنی مرتب خودخوری نداشته باشید و مدام فکری را در ذهنتان مرور نکنید؛ چرا که در غیر این صورت، ادامه این روند می‌تواند شما را به سمت افسردگی ببرد که باید دقت کنید دچار چنین مشکلی نشوید، لذا برای خودتان برنامه ریزی داشته باشید؛ اگر فعالیت خاصی ندارید، برای خود مشغولیت منظمی را ایجاد کنید؛ مثل ادامه تحصیل، کار بیرون از خانه، شرکت در کلاس‌های ورزشی و هنری. در واقع شما باید خودتان را درگیر کارهای عملی و بیرونی کنید و نه درگیر دنیای ذهنی و درونی.

هر قدر بتوانید از دنیای فکری و درونی دربیایید بیشتر به خودتان کمک کرده‌اید. در ضمن سعی کنید در مهمانی‌هایی که پسر عمه‌تان حضور دارد کمتر شرکت کنید. (حجت الاسلام حمید رفیعی هنر- دانشجوی دکترای روان‌شناسی/روزنامه خراسان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۱
۰
۰
من بعدازبازنشستگی با اینكه اعضای فامیل خود وهمسرم در شهردیگری هستند به جای دیگر نقل مكان نكردم چون داخل خانواده هردومان دختر وپسرزیاد است وخانواده ام را از انان ایزوله كرده ام برای اینكه حرف وحدیثی نباشد.
زاهدهمدانی
Iran, Islamic Republic of
۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
۰
۰
این عكس حال آدم روبه هم میزنه صفحه روكشیدم پایین تافقط این مطلب روبنویسم وهیچ مطلب رونخوندم
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها