جدایی از بارسلونا فوتبال ویکتور والدز را تقریبا نابود کرد

در آرزوی ابهت از دست رفته

ویکتور والدز می‌خواهد به یک سال پیش برگردد. وقتی پایش را در یک کفش کرده بود که دیگر در بارسلونا نمی‌ماند. تمام آن افتخارات، فتح لیگ قهرمانان اروپا، فتح لالیگا، قهرمانی در کوپا دل ری، بوسه بر جام قهرمانی جام باشگاه‌های جهان، همه و همه برایش کافی بود.
کد خبر: ۷۶۱۷۳۶
در آرزوی ابهت از دست رفته

او دیگر نمی‌خواست در بارسلونا بماند و می‌خواست روزهای جدیدتری را تجربه کند. قصد داشت به یک لیگ جدید و یک باشگاه جدید برود بنابراین تمام گذشته پرافتخار خود در کاتالان را روی زمین گذاشت تا جدایی‌اش را قطعی کند. موناکو مقصد بعدی این سنگربان مطمئن و ملی‌پوش معرفی شد. او دیگر خودش را در لیگ لوشامپیونه و در تیم متمول و پرنس‌نشین موناکو می‌دید. به غیر از موناکو مشتریان زیاد دیگری برای او پیدا شدند، از لیورپول گرفته تا میلان. روزهای خوبی برای والدز بود. اما او امروز و در روزهای ابتدایی سال 2015 بشدت بابت گذشته و تصمیم اشتباهی که گرفت، افسوس می‌خورد و آرزو می‌کند کاش زمان به عقب برمی‌گشت تا بدترین تصمیم زندگی فوتبالی خود را نمی‌گرفت. والدز پرافتخار، والدز پرطرفدار و والدز محبوب از زمانی که از بارسلونا جدا شد تا همین چند روز پیش تیم نداشت. این دروازه‌بان برای این‌که به جایگاه و ابهت قبلی خود برسد یک ماشین زمان می‌خواهد، ماشین زمانی که او را حداقل یک سال عقب‌تر ببرد. اما ابهت او چگونه از بین رفت؟

یک تصمیم مهم

اتفاقی زیادی افتاد که دروازه‌بان سابق بارسلونا تصمیم به جدایی از بارسلونا گرفت. نخست این‌که او اعتقاد داشت عصر باشکوه بارسلونا تمام شده است بنابراین شانس خود را برای کسب افتخار جدید باید جای دیگری امتحان کند. با توجه به سوابقی که در کارنامه‌اش از آن برخوردار بود اطمینان داشت تیمی به طرف او می‌آید که ظرفیت‌‌های لازم را برای قهرمانی حداقل در یک جام داشته باشد. والدز از طرفی به دلیل کسب تمام افتخارات ممکن در بارسلونا اشباع شده و به فکر ماجراجویی‌های جدید افتاده بود. از سویی دیگر او سایه سنگین «مارک آندره تر اشتگن» سنگربان جوان و آلمانی مونشن گلادباخ را روی سر خود حس می‌کرد، سنگربانی که بارسلونا مصرانه در پی به خدمت گرفتن او بود. در کنار تمام اینها روابط والدز با مدیران بارسلونا رو به سردی گراییده بود. کنار هم قرار دادن تمام این دلایل باعث شد تا والدز که اتفاقا خیلی هم مغرور است پایش را در یک کفش کند که می‌خواهم از بارسلونا جدا شوم. تقریبا فصل 2014 ـ 2013 لالیگا به اتمام نرسیده بود که جدایی وی از بارسلونا در پایان فصل قطعی شد.

یک اتفاق غیرقابل پیش‌بینی

والدز در روزهایی که انتقالش به موناکوی متمول را قطعی شده می‌دانست بشدت مصدوم شد و به همین سادگی ادامه لالیگا و بدتر از آن جام‌جهانی را از دست داد. اما اشکالی نداشت، او پس از این مصدومیت دوباره به تمرینات برمی‌گشت و با تیم جدیدش موناکو که هنوز با آن قرارداد امضا نکرده بود دوباره به اوج می‌رسید اما خبرهای بدی در راه بود. موناکو از خرید این دروازه‌بان مصدوم پشیمان شد تا والدز با خبر شوکه‌کننده‌ای روبه‌رو شود. اما والدز که مشتریان زیادی داشت ناامید نشد. این در حالی است که روزهای بدتری در انتظار والدز بود. مشتریان دیگر او نیز یکی پس از دیگری پا پس کشیدند و تلخ‌تر از آن این‌که وقتی به بارسلونا پیام داد حاضر است تمدید قرارداد کند با پاسخ منفی روبه‌رو شد تا بسیار خود را تحقیر شده ببیند. تنها تیمی که به پای او ماند منچستریونایتد بود که البته این یکی هم در ابتدا تمایلی برای امضای قرارداد نداشت. در نهایت پس از پنج ماه تمرین کردن، یونایتدی‌ها در ابتدای سال 2015 با والدز قرارداد امضا کردند.والدز امروز در سی و سه سالگی با خوشحالی و انگیزه به منچستر یونایتد فکر می‌کند اما شاید گاهی اوقات با افسوس به گذشته خود نگاهی می‌اندازد. او دروازه‌بان ثابت بارسلونای پرافتخار بود و مشتریان متعددی برای او صف کشیده بودند. اما در عرض چند ماه اوضاع چنان به هم خورد که او بدون تیم فقط با منچستریونایتد تمرین می‌کرد. برای دروازه‌بانی که به کم قانع نبود اکنون خیلی سخت است که در منچستریونایتد به عنوان دروازه‌بان دوم (یا شاید سوم) تمرین کند.

چالش‌های والدز

روزنه‌های امید زیادی پیش روی والدز قرار دارد. شاید دیوید دخه‌آی آماده و پرطرفدار راهی رئال مادرید شود آنگاه جا برای والدز بازتر خواهد شد. البته حتی اگر دخه آ هم نرود او انگیزه‌هایش را برای گرفتن جایگاه او حفظ می‌کند. والدز به حضور مجدد در لیگ قهرمانان اروپا فکر می‌کند و شاید بازگشت به تیم ملی فوتبال اسپانیا. یکی از چیزهایی که والدز را به جدایی از بارسلونا ترغیب کرد کسب تجارب جدید بود و این تجارب را می‌خواهد به شیرین‌ترین شکل ممکن کسب کند. اما والدز واقعا در لیگ برتر انگلیس و منچستریونایتد موفق خواهد شد؟ پاسخ به این سوال بسیار مشکل است. در واقع موقعیت کنونی والدز و دوری چند ماهه او از فوتبال شرایط را پیچیده‌تر از آن کرده است که بتوان بسرعت و به راحتی به این سوال پاسخ داد. او با جدایی از بارسلونا برای چند ماه هم که شده، فوتبال خود را نابود کرد. این سنگربان سابق تیم ملی فوتبال اسپانیا چالش‌های زیادی پیش روی خود دارد، حضور در یک لیگ جدید، شرایط مبهم آمادگی جسمانی و از همه مهم تر سنگربان آماده‌ای به نام دیوید دخه آ که این روزها در دروازه منچستریونایتد بسیار می‌درخشد و بارها ناجی تیمش شده است. به هر حال به نظر می‌رسد والدز برای به دست آوردن اعتباری که خیلی راحت آن را از دست داد انگیزه کافی داشته باشد. البته او در این میان هرگز بابت جدایی از بارسلونا و اتفاقات بعد از آن خود را نخواهد بخشید.

منبع: دیلی‌میل‌ / ‌مترجم: هیلدا حسینی‌خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها