دبیر شورای عالی امنیت ملی خبر داد

آمادگی ایران برای گفت‌وگوی صریح با عربستان

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی با تبیین سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تعامل با دولت عربستان، به برخی موانع موجود اشاره و آمادگی ایران برای تداوم گفت‌وگوهای صریح، شفاف و فراگیر نسبت به مجموعه موضوعات مورد علاقه دو کشور را اعلام کرد.
کد خبر: ۷۶۱۶۶۷
آمادگی ایران برای گفت‌وگوی صریح با عربستان

علی شمخانی با اشاره به خسارت‌های بی‌سابقه مالی و انسانی ناشی از درگیری‌های طایفه‌یی و مذهبی در جهان اسلام، بر ضرورت نقش آفرینی عملی کشورهای اسلامی در جلوگیری از خون‌ریزی در میان مسلمین و مقابله‌ی ریشه‌یی، صادقانه و جدی با افراط‌گرایی و تروریسم که امروز در نقاب داعش جلوه‌گر شده است، تاکید کرد.

حسین صادقی، سفیر ایران در عربستان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از حوزه ماموریتی خود بر لزوم توجه به زمینه‌ها و ضرورت‌های همکاری میان دو کشور و نتایج مثبت توسعه همکاری‌های مشترک تاکید کرد.

وی رفع موانع و سوءتفاهم‌های موجود و تقویت اراده سیاسی در حوزه همکاری کشورهای اسلامی اثرگذار در جهان اسلام را اقدامی موثر به منظور بازگرداندن ثبات، امنیت و رفاه به کشورهای اسلامی عنوان کرد و افزود: مقابله با توسعه تروریسم، اسلام‌هراسی و جلوگیری از انهدام منابع مسلمانان در گرو افزایش انسجام و اقدام مشترک از سوی کشورهای اسلامی است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها