معاون عملیات اورژانس کشور گفت: روزانه 11.5حادثه پرتلفات در کشور رخ می دهد که 90 درصد آن ها حوادث ترافیکی است.
کد خبر: ۷۶۱۶۱۸
روزانه 11حادثه پرتلفات در کشور رخ می‌دهد

محمد سرور امروز سه شنبه در کارگاه آموزشی اورژانس هوایی استان های کرمانشاه و کردستان که در سرسرای بوستان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برگزار شد، افزود: حوادث پرتلفات به حوادثی گفته می شود که در هر حادثه سه نفر کشته و یا پنج نفر زخمی شوند.

وی، از وجود دو هزار و 97 پایگاه امداد و نجات جاده ای اورژانس در کشور خبر داد و افزود: به طور میانگین در هر 40 کیلومتر یک پایگاه وجود دارد.

معاون عملیات اورژانس کشور گفت: پایگاه های امداد و نجات جاده ای اورژانس کشور حداکثر ظرف مدت 15 دقیقه بر سر حادثه حاضر می شوند.

سرور با بیان اینکه، ایران به عنوان دهمین کشور حادثه خیز دنیا و ششمین کشور حادثه خیز آسیا باید به سمت احداث پایگاه امداد و نجات هوایی برود، افزود: در برخی حوادث به علت ترافیک سنگین امکان اینکه از راه زمینی به محل حادثه رسید، وجود ندارد.

وی، تعداد پایگاه های اورژانس هوایی در کشور را 14 مورد ذکر کرد و افزود: این تعداد در آمریکا 320 و در ترکیه 18 پایگاه است.

انجام بیش از شش هزار سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی

معاون عملیات اورژانس کشور در ادامه از انجام شش هزار و 267 سورتی پرواز از سال 79 تا پایان تابستان امسال توسط اورژانس هوایی خبر داد و گفت: در این پروازها، 9 هزار و 320 نفر مجروح از صحنه حادثه ها به مراکز درمانی منتقل شده اند.

وی، تعداد مأموریت های اورژانس هوایی از زمان افتتاح تاکنون را 293 مورد اعلام کرد و افزود: استفاده از اورژانس هوایی در کشور سرعت عمل را بالا برده و موجب کاهش نسبی تلفات شده است.

سرور همچنین به هزینه بالای اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: هر ساعت پرواز مبلغی حدود 60 میلیارد ریال هزینه دارد و سالانه حدود 15 هزار میلیارد ریال برای اورژانس هوایی کشور هزینه می شود.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها