پنج عضو یک باند سرقت که شبانه با دستبرد به خانه‌های ویلایی، طلاهای سرقتی را زیر خاک مخفی می‌کردند پس‌از دستگیری به 56 فقره سرقت اعتراف کردند.
کد خبر: ۷۶۱۴۹۵
دزدان شب به دستبرد از 56 خانه اعتراف کردند

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی استان زنجان و طرح شکایتی گفت: شامگاه دیروز، وقتی من و خانواده‌ام به خانه‌مان بازگشتیم، مشاهده کردیم وسایل خانه به هم ریخته و پول، سکه و طلاهای موجود در خانه که پنج میلیون تومان ارزش داشت، به سرقت رفته است. با تشکیل پرونده قضایی و همزمان با شروع تحقیقات معلوم شد افرادی که به آنجا دستبرد زده‌اند، باید چند نفر باشند، زیرا ابتدا پنجره را تخریب کرده و بعد وارد خانه ویلایی شده‌اند.

در حالی که تحقیقات ادامه داشت ماموران با شکایت‌های مشابهی روبه‌رو شدند که خانه‌هایشان پس از تخریب پنجره و نورگیر مورد دستبرد قرار گرفته بود.

بررسی روی این پرونده‌ها نشان می‌داد، افرادی که شبانه به این خانه‌های ویلایی دستبرد زده‌اند باید سابقه‌دار باشند. درحالی که پلیس برای شناسایی سارقان شب‌رو تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کرده بود، از همه طلافروشان سطح شهر خواسته شد به محض این‌که افرادی برای فروش طلای سرقتی نزدشان آمدند به پلیس خبر دهند.

سرانجام در روزهای پایانی هفته گذشته طلافروشی با پلیس تماس گرفت و گفت: مرد جوانی برای فروش مقادیری طلا نزدم آمده است. زمانی که طلاها را نگاه کردم متوجه شدم این طلاها از زیر خاک بیرون آورده شده و احتمال می‌دهم سرقتی باشد. فروشنده تا ساعاتی دیگر برای گرفتن پول دوباره به مغازه‌ام می‌آید. کارآگاهان پلیس آگاهی با دریافت این خبر به طلافروشی رفته و با زیر نظر گرفتن این مغازه، متهم را پیش از آن‌که که وارد طلافروشی شود، شناسایی و دستگیر کردند.

با کشف طلاهای سرقتی، متهم که مهدی نام داشت، برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد و به همدستی با اعضای باند در سرقت‌های سریالی از خانه‌ها اعتراف کرد و گفت: مدتی پیش که من و پسرعمویم بهزاد در زندان دوره محکومیتمان را می‌گذراندیم با سه زندانی دیگر آشنا شدیم. در آنجا نقشه دزدی از خانه‌ها را طراحی و یک هفته پس از آزادی آن را اجرا کردیم.

متهم اضافه کرد: در این سرقت‌ها ابتدا دو نفر از اعضای باند در حالی که موتورسوار بودند در محله‌های مختلف شهر تردد کرده و خانه‌های ویلایی‌خالی را شناسایی می‌کردند. بعد با تخریب نورگیر و پنجره‌ها وارد خانه شده و هر چه پول، طلا و سکه بود سرقت می‌کردیم. بعد برای این که کسی به ما شک نکند، طلاها را به یکی روستاهای اطراف شهر برده و در زیر خاک دفن می‌کردیم. هر هفته بخشی از طلاها را از زیر خاک بیرون آورده و می‌فروختیم.

با اعتراف متهم، چهارعضو دیگر باند شناسایی و در عملیات‌هایی جداگانه‌ای از سوی پلیس دستگیر شدند.

متهمان با انتقال به پلیس آگاهی استان زنجان بازجویی شده و به همدستی با یکدیگر در ارتکاب 56فقره سرقت منزل اعتراف کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها