رئیس دفتر رئیس‌جمهور، بدون تائید یا تکذیب خبر اعزام هیات تجاری بزرگ ایران به آمریکا گفت: منعی برای اعزام هیات‌های تجاری ایران وجود ندارد.
کد خبر: ۷۶۱۴۱۲

به گزارش مهر، محمد نهاوندیان در جمع خبرنگاران افزود: به هر حال سیاست ایران همواره گسترش همکاری‌های اقتصادی بوده است تا بتواند با همه محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که برای مشارکت سالم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری محدودیت ایجاد می‌کند، مقابله کند.

وی ادامه داد: این‌که بخش خصوصی کشور مراودات خود را افزایش دهد، منعی نداشته، اما طبعا در فضای جدید در سایه مناسبات سیاسی می‌تواند چنین روابطی نیز شکل گیرد.

نهاوندیان افزود: رشد متوالی اقتصاد ایران در دو فصل نشانگر آن است که ایران می‌تواند حرکت جذب سرمایه‌گذاران را آغاز کرده و برای آنها برنامه‌ریزی جدی کند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: در داخل ایران نیز سرمایه‌های سرگردان زیادی وجود دارد که از بازاری به بازار دیگر می‌غلتند و گاهی افزایش قیمت ایجاد می‌کنند، در حالی که اگر حس اعتماد به سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد، این سرمایه‌ها به عاملان مولد اقتصادی تبدیل می‌شود.

وی اظهار کرد: حرکت مهم در این زمینه بهبود محیط کسب و کار است که یکی از آسیب‌هایی به‌شمار می‌رود که در گذشته رنج بسیاری از آن دیده‌ایم؛ به این معنا که تغییر مکرر قوانین و مقررات و اتخاذ تصمیمات یک‌شبه آفت اقتصاد ایران بود، اما در سیاست‌های جدید دولت تاکید بر ثبات در سیاست‌ها به چشم می‌خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها