با برپایی تجمع اعتراضی به دلیل انتشار کاریکاتوری موهن در نشریه فرانسوی شارلی ابدو، فریاد لبیک یا رسول‌الله(ص) در مقابل سفارت فرانسه طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۷۶۱۳۷۸

به گزارش تسنیم، تجمع‌کنندگان که دیروز در مقابل سفارت فرانسه گردهم آمده بودند، با سر دادن شعارهایی چون «لبیک یا رسول‌الله»، «لبیک یا نبی‌الله»، «هیهات منا‌الذله»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»، «مرگ بر فرانسه»، «مرگ بر هتاکین»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «داعش، شارلی پیوندتان مبارک» اعتراض خود را نسبت به اهانت صورت گرفته در یک نشریه فرانسوی به ساحت حضرت رسول اکرم(ص) اعلام کردند و خواستار پیگیری این مساله از سوی وزارت امور خارجه شدند.

احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس که سخنران تجمع دیروز بود، گفت: حمله به روزنامه فرانسوی ثمره کار خود غربی‌هاست.

وی اظهار کرد: غرب ادعا می‌کند مدافع حقوق بشر است. در حقوق بشر سازمان ملل داشتن عقیده آزاد اعلام شده، بنابراین به ادعای خود غربی‌ها داشتن عقیده آزاد است، بنابراین اهانت به عقاید دیگران و به‌اسم آزادی بیان با سخنی که خودشان گفته‌اند، تناقض دارد. نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: اگر عده‌ای در فلان روزنامه بریزند و آن کار زشت را انجام بدهند ما می‌گوییم این مساله ثمره کار خودتان است، یا این مساله طراحی از پیش ساخته خودتان بوده یا اگر توسط گروه‌های تکفیری باشد آنها نیز ساخته خود شما هستند، بنابراین، این مساله نتیجه و ثمره کار خودتان است.

توکلی با اشاره به این‌که گروه‌های افراطی را چه‌کسانی تأسیس کردند، گفت: خود غربی‌ها از گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه حمایت کردند، بنابراین، این مساله حاصل عملکرد خودشان است. وی خطاب به دولتمردان جمهوری اسلامی ایران گفت: در شرایطی که در فرانسه این جنایت غیرانسانی علیه عقیده مسلمانان رخ می‌دهد، مقامات وزارت خارجه ما آیا باید آن رفتار را می‌کردند؟ نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مسئولان وزارت خارجه بدانند که رهبر انقلاب شما را فرزندان انقلابی خود دانسته، پس تعصب نشان دهید. آن اهانت صورت گرفته حتی یک آه نیز نمی‌خواست؟ رفتاری که شما انجام دادید، خوشایند نبود.

توکلی گفت: شما مسلمانید و وظیفه دارید در قبال اهانت صورت گرفته به پیامبر اسلام از خود واکنش نشان دهید. اسلام و قرآن وجه مشترک همه اقشار مسلمانان و مردم ایران به شمار می‌رود. وی افزود: پیامبر اکرم(ص) وحدت‌بخش تمامیت ارضی ایران است و حفظ تمامیت ارضی کشورمان در گرو اسلام است، بنابراین باید به آنچه به ایران عزت و وحدت می‌بخشد، احترام بگذاریم.

پس از پایان سخنان توکلی، مردم و دانشجویان مقابل سفارت فرانسه شعار «وزارت خارجه، بصیرت بصــیرت» سر دادند.

آنها همچنین در بیانیه‌ای، از وزارت خارجه خواستند تا سفیر فرانسه را از کشور اخراج کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها