بازیکنان فولاد و تراکتور به علت دوپینگ محروم شدند

محرومیت 2 ساله برای دو بازیکن لیگ برتر فوتبال

جام جم ورزشی: رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال از محرومیت دوساله برای دو بازیکن لیگ برتری و رفع اتهام از بازیکن فوتسال خبر داد.
کد خبر: ۷۶۱۱۵۲
محرومیت 2 ساله برای دو بازیکن لیگ برتر فوتبال

دکتر توحید سیف برقی، رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در مورد اعلام رای بازیکنان متهم به دوپینگ در فوتبال اظهارکرد: «ایوب والی» بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان فولاد خوزستان و همچنین «پیمان بابایی» بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان تراکتورسازی تبریز به علت استفاده از ماده ممنوعه از گروه استروییدهای آنابولیک به مدت 2 سال از فعالیت‌های رسمی مرتبط با فوتبال محروم شدند.

وی افزود: علاوه بر این روند رسیدگی به تخلف دوپینگ دو بازیکن لیگ برتر آقایان و بانوان در حال انجام است و این دو نفر در جلسه استماع و بدوی به دفاع از خود پرداختند که بعد از ابلاغ رای کمیسیون بدوی، این افراد به مدت سه روز کاری اداری فرصت استیناف از رای را خواهند داشت. بنابراین در این مرحله براساس آیین نامه نمی توان نام آنها را اعلام رسمی کرد.

سیف برقی افزود: هم‌چنین «محسن نظام» دوست بازیکن فوتسال بزرگسالان براساس بند دوم ماده 77 آیین نامه ملی کنترل دوپینگ فوتبال از این اتهام تبرئه شد و او می‌تواند تیم خود را در مسابقات آتی همراهی کند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال این توانایی و قدرت را دارد که بازیکن متهم به دوپینگ را تبرئه و حکم تعلیق بازیکن متخلف را باطل کند، افزود: قطعا این توانایی و شایستگی در این کمیته وجود دارد که با تمام توان از بازیکنانی که تقصیر یا غفلتی در مثبت شدن تست دوپینگ‌شان نداشته‌اند دفاع کند و اتفاقا آن را از مسئولیت‌های خود قلمداد می‌کند. زیرا استنادات گروه کارشناسی این کمیته برای تبرئه بازیکنان از دوپینگ از نوع پنهانی و غیر علمی در سطح جامعه نیست، بلکه نه تنها استنادات به مراجع و مقالات جدید علمی است بلکه کمیته کنترل دوپینگ با قدرت این مستندات را در مجلات علمی بین المللی به چاپ می‌رساند.

سیف برقی اظهار کرد: موفقیت‌های کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در دوپینگ فقط محدود به رتبه پنجم نظارت و مبارزه با دوپینگ در جهان نیست، بلکه این موفقیت‌ها سیستماتیک و نه فقط در مدیریت اجرایی دوپینگ بلکه در آموزش، مدیریت نتایج، پژوهش و از همه مهمتر ارتباط با دانشگاه‌هاست، چیزی که باید الگوی همه فدراسیون‌ها باشد.

وی هم چنین در پاسخ به این سئوال که چرا این زیر کمیته با این همه موفقیت در سطح جهانی، به ستاد ملی مبارزه با دوپینگ منتقل شد، گفت: این تصمیم در سطح وزارت ورزش و جوانان اتخاذ شده است و افرادی که در آن وزارتخانه تصمیم گیری می‌کنند در فکر آبروی کشور هستند و اقدام غیر علمی انجام نمی‌دهند. امیدوارم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با قدرت تمام با برنامه منسجم، موفقیت‌های مبارزه با دوپینگ در فوتبال را با قدرت و توان بیشتر ادامه دهد و لازم می دانم از مسئولین رده اول وزارت ورزش به خاطر این انتقال تشکر کنم زیرا بار بسیار سنگینی را از دوش کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال برداشتند و مدیریت این امر را برعهده گرفتند.

وی گفت: به هرحال مبارزه با دوپینگ در فوتبال (لیگ برتر، لیگ یک، لیگ دو و حتی سه، فوتسال، ساحلی، رده های سنی، بانوان و آقایان و هفده رده ملی) با توجه به گستردگی و حساسیت فوتبال و نیز مسئولیت‌های ستاد ملی مبارزه با دوپینگ در سایر رشته‌های ورزشی غیر از فوتبال، نیازمند توجه ویژه و تامین بودجه لازم از سوی وزارت ورزش می باشد تا آن ستاد در این امر خطیر موفق باشد.

رییس زیر کمیته کنترل دوپینگ فدراسیون فوتبال در پایان پیرامون این پرسش که در حال حاضر بیشتر از هفتاد افسر و کمک افسر کنترل دوپینگ فوتبال چه سرنوشتی بعد از این انتقال خواهند داشت، خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات خوب این انتقال این است که اغلب همکاران به مرور در بخش‌های دیگر کمیته پزشکی مانند آموزش، پژوهش، خدمت رسانی در تیمهای ملی، تغذیه ورزشی و ... به کار گرفته می‌شوند و اگر تا به امروز از این همکاران در میدان مسابقات جهت نمونه گیری بهره برداری می شد، حالا از فکر، خلاقیت‌ها و توانایی آنها در رشد و گسترش کمیته پزشکی در حوزه خدمات، آموزش و بویژه پژوهش استفاده خواهد شد.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها