معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر با اشاره به گروهی که اجازه سفر به سرزمین وحی ندارند، گفت: منع سفر طبق دستورالعمل اجرا می شود و خانم هایی که در سه ماهه سوم بارداری هستند، اجازه سفر به آنها داده نمی شود.
کد خبر: ۷۶۱۱۰۶
منع سفر به سرزمین وحی برای خانم‌های باردار

عادل مقصودی نژاد معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر درباره اقدامات پزشکی در راستای تکریم زائران ایرانی بیت الله الحرام اظهار داشت: به عنوان مرکز پزشکی حج در 2 شهر مکه و مدینه فعالیت داریم و در دوره های یک ماهه تعداد صد الی صد و ده نفر از همکاران پزشک، پرستار، نیروهای خدمات پزشکی و راننده آمبولانس را به این دو شهر اعزام خواهیم کرد.

وی با بیان این که در شهر مکه، 7 مرکز درمانی مختص زائران ایرانی وجود دارد، گفت: یکی از این درمانگاه ها به صورت شبانه روزی ارائه خدمت می کند و در این درمانگاه علاوه بر پزشک عمومی، پزشک متخصص داخلی و زنان و زایمان هم حضور دارند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در سایر مطب ها پزشک عمومی مستقر است و خدمت رسانی کادر درمان در مطب ها 12، 8 و 16 ساعت است.

وی با اشاره به این که 5 مطب در مدینه منوره دایر است، تصریح کرد: یک درمانگاه به صورت شبانه روزی مستقر است که در این درمانگاه، متخصص زنان و زایمان حضور دارد و در ایامی که کودکان بیشتر به این سفر مشرف می شوند، متخصص اطفال اعزام می شود.

مقصودی نژاد گفت که 4 مطب دیگر به صورت 12 و 16 ساعته فعالیت می کنند. معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت با بیان این که تعداد 12 آمبولانس در مکه و مدینه مستقر شده اند، یادآور شد: این آمبولانس ها بیماران را جابه جا می کنند، همچنین گروهی از پزشکان مسلط به زبان عربی و انگلیسی مستقر هستند که وظیفه آنها انتقال بیماران از درمانگاه تخصصی به بیمارستان های سعودی و پیگری اقدامات درمانی آنها است.

وی با تاکید بر این که هیچ بیماری خاصی در شهرهای مکه و مدینه زائرین را تهدید نمی کند، خاطرنشان کرد: حال عمومی تمامی زائرین خوب است و مشکل خاصی وجود ندارد و به دلیل این که هوای صبح و شب مدینه سرد است، به زائرین توصیه می کنم لباس گرم همراه داشته باشند.

مقصودی نژاد در پاسخ به این سوال که به چه گروهی ا زبیماران اجازه سفر به سرزمین وحی داده نمی شود، اظهار داشت: طبق دستورالعملی که به سازمان حج هم فرستاده شده است به گروهی از بیماران اجازه سفر داده نمی شود، همچنین خانم های باردار در سه ماه اول و دوم با کسب مجوز از پزشک متخصص می توانند عازم این سفر شوند.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: خانم هایی که در سه ماهه سوم بارداری هستند منع سفر به این سرزمین وجود دارد و آژانس های مسافرتی باید نسبت به این موضوع دقت لازم را داشته باشند.

وی ضمن بیان این که دو شب گذشته، دومین زایمان زائرین ایرانی در مکه اتفاق افتاد، یادآور شد: در این زایمان، یک نوزاد دختر به دنیا آمد و از آژانس های مسافرتی خواهش می کنیم که نسبت به دستورالعمل هایی که وجود دارد دقت بیشتری داشته باشند تا خدایی نکرده برای زائری مشکلی به وجود نیاید. ( خبرگزاری دفاع مقدس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها