حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمله ارتش صهیونیستی به یک گروه از نیروهای این حزب در منطقه القنیطره سوریه، تعدادی از نیروهای این حزب به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۷۶۱۰۸۱
شهادت پسر عماد مغنیه توسط صهیونیست‌ها در سوریه

به گزارش ایرنا در این بیانیه آمده است: در جریان سرکشی میدانی گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله در شهرک مزرعه الامل در منطقه القنیطره سوریه، بالگردهای دشمن صهیونیستی با موشک به سوی آنان شلیک کردند.

در ادامه این بیانیه آمده است که این حمله موشکی دشمن صهیونیستی به شهادت چند نفر از نیروهای مجاهد حزب الله منجر شد که اسامی آنها به خانواده شان اعلام خواهد شد.

بر اساس این گزارش، جهاد مغنیه، فرزند شهید عماد مغنیه و محمد عیسی از نیروهای به شهادت رسیده در این حمله هستند.

نخست‌وزیر انگلیس: حق توهین به عقاید دیگران وجود دارد

نخست‌وزیر انگلیس ضمن مخالفت با سخنان اخیر پاپ فرانسیس که گفته بود نباید به بهانه آزادی بیان به دیگران توهین کرد، مدعی شد: رسانه‌ها حق چاپ مطالبی را که ممکن است برای عده‌ای توهین‌آمیز تلقی شود، دارند.

به گزارش فارس و به نقل از بی.بی.سی، دیوید کامرون در اظهار نظری عجیب افزود: «فکر می‌کنم در یک جامعه آزاد، حق توهین به دین دیگران وجود دارد.»

کامرون گفت: «من یک مسیحی هستم. اگر شخصی چیز توهین‌آمیزی درباره مسیح بگوید، ممکن است آن را توهین‌آمیز بدانم. اما در یک جامعه آزاد من این حق را ندارم که مثلا نفرت خود را بر سر آنها خالی کنم.»

او تاکید کرد تا زمانی که نشریات در چارچوب قانون عمل کنند، حق چاپ هر مطلبی را دارند؛ حتی اگر این مطالب برای عده‌ای توهین‌آمیز باشد.

پیشنهاد تحریم اجناس فرانسوی

آیت‌‌الله محمدحسن اختری، دبیرکل مجمع جهانی اهل‌‌بیت(ع) در گفت‌وگو با مهر با اشاره به انتشار کاریکاتور موهن نشریه فرانسوی پیشنهاد داد: قوه قضاییه و سازمان‌های مردم‌نهاد حقوق بشری و اسلامی از اقدام شارلی ابدو شکایت کنند و این انزجار به دولت فرانسه اعلام شود. او تاکید کرده؛ اتاق‌های بازرگانی کشورهای اسلامی اجناس فرانسوی را تحریم کنند.

مجرمیت «انتخاب» و «سلام نو»

هیات منصفه مطبوعات استان تهران مدیر سایت «انتخاب» را به اتهام «نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی» و مدیر سایت «سلام نو» را به اتهام «توهین به مسئولان نظام» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام» مجرم دانست و مستحق تخفیف در مجازات ندانست.

به گفته علی‌اکبر کسائیان، دبیر هیات منصفه مطبوعات استان تهران که با واحد مرکزی خبر گفت‌وگو کرده، این دادگاه در شعبه 76 دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی برگزار ‌شده بود.

فرار دختر ایرانی ـ انگلیسی از دست داعش

یک دختر ایرانی ـ انگلیسی که چندی پیش برای پیوستن به داعش به سوریه سفر کرده بود، توانست از آنجا فرار کند.

به گزارش شبستان، «ترانه شکیل» دختر ایرانی الاصلی که در انگلیس زندگی می‌کرد، چند ماه پیش بدون این‌که به کسی بگوید به همراه فرزند نوزاد خود انگلیس را به مقصد سوریه ترک کرد. او به خانواده خود گفته بود که به همراه فرزند خود برای گذراندن تعطیلات به اسپانیا سفر می‌کند.

مدتی بعد او عکس سلفی خود و فرزندش را برای خانواده‌اش می‌فرستد و اعلام می‌کند که در شهر رقه سوریه زندگی می‌کند و هرگز به انگلستان بازنخواهد گشت. ترانه مدت کوتاهی را در شهر رقه زندگی می‌کند تا آن که متوجه می‌شود هر آنچه به او در مورد داعش گفته شده بود دروغی بیش نبوده است.

به گفته ترانه، در آنجا با زنان مانند حیوان رفتار می‌شد و آنها حق نداشتند بدون همراهی مرد از منزل خارج شوند.

احساس امنیت به هیچ‌وجه وجود نداشت و صدای بمب و گلوله همواره و از همه طرف شنیده می‌شد.

او همه این مشکلات را تحمل کرد تا زمانی که یکی از فرماندهان داعش او را مجبور کرد که با یکی از مردان ازدواج کند. به گفته ترانه، «اینجا بود که فهمیدم به هر قیمت که شده، باید از اینجا فرار کنم».

سرانجام ترانه به هر نحوی که بود، توانست با دزدیدن گذرنامه خود و فریب یک راننده تاکسی، خود را به نزدیکی مرز ترکیه برساند. او در نهایت با چند کیلومتر پیاده‌روی در بیابان توانست خود را به پلیس ترکیه معرفی کند.

ادعای یک نماینده درباره فعالیت انتخاباتی دولتمردان سابق

عوض حیدرپور، عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به آنچه عزم جدی احمدی‌نژاد و یارانش برای گرفتن تعدادی از کرسی‌های مجلس دهم خوانده، مدعی شده است: در شرایط کنونی شاهد هستیم که اعضای جریان انحرافی و اطرافیان نزدیک احمدی‌نژاد به نوعی در حال تلاش و اظهارنظر در حوزه انتخابات هستند تا با این‌گونه اقدامات فضا برای حضور در انتخابات پیش رو باز شود.

او همچنین گفته «اخباری به گوش می‌رسد که مجموعه اعضای دولت نهم و دهم، سلسله جلساتی را برای تشکیل ستادهای انتخاباتی برای حضور در انتخابات مجلس و حتی انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار کرده و در شهرستان‌ها جلساتی را با هدف حضور گسترده در انتخابات مجلس تشکیل داده‌اند.»

جهانگیری به عراق می‌رود

خبرگزاری فارس نوشت: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور به‌منظور دیدار با مقامات عراقی و گفت‌وگو درخصوص توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی با این کشور بزودی به بغداد سفر می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها