۲۱۳ آزمایشگاه تولید شیشه در کشور کشف شد

تجاوز پدر به دختر و سربریدن همسر با توهم مصرف شیشه

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور از کشف ۲۱۳ آزمایشگاه تولید شیشه خبر داد و گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۶۰ تن تریاک و مواد صنعتی و سنتی با منشأ تریاک کشف شده است.
کد خبر: ۷۶۰۸۵۲
تجاوز پدر به دختر  و سربریدن همسر با توهم مصرف شیشه

دکتر علیرضا جزینی بعد از ظهر امروز در شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در استان همدان درباره تهدید مواد مخدر صنعتی و سنتی گفت: در سال 2014 کشور افغانستان 7 هزار تن تریاک و مواد سنتی را در 224 هزار هکتار از اراضی 19 استان خود کشت کرده است و امسال هم پیش‌بینی می‌شود میزان تولید افزایش یابد.

وی افزود: در این کشور 650 تن هروئین تولید می‌شود که 30 درصد هدف توزیع تولیدات افغانستان، کشور ایران است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور تصریح کرد: در 9 ماهه امسال 560 تن تریاک و مواد سنتی و صنعتی با منشأ تریاک در کشور کشف شده است به طوری که به ازای هر باند 181 کیلوگرم موادمخدر کشف شده است.

وی از کشف 213 آزمایشگاه تولید شیشه خبر داد و گفت: میزان مصرف ماده مخدر شیشه وحشتناک است و متاسفانه مصادیقی درباره مصرف کنندگان شیشه داریم که پدر به دختر خود تجاوز کرده و شوهر سر همسر خود را بریده است که این رفتارهای ناهنجار به سبب توهم مصرف شیشه رخ داده است.

جزینی بیان کرد: 25 درصد قتل‌ها دلیل آن متوجه مصرف موادمخدر صنعتی است و همچنین 65 درصد همسرآزاری‌ها و 55 درصد طلاق‌ها ناشی از موادمخدر است و به طور کلی پایه موادمخدر منشأ بروز خیلی از آسیب‌های اجتماعی دیگر است.

وی با بیان اینکه در حوزه دانش‌آموزی و دانشجوئی خطر مصرف موادمخدر احساس می‌شود، افزود: 67 درصد دانشجویانی که مصرف کننده موادمخدر هستند بنابر اظهارات آنها نخستن تجربه مصرف در دوره متوسطه را داشته‌اند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با بیان اینکه 21 درصد فعالان حوزه صنعت مواد مصرف می‌کنند، عنوان کرد: یک درصد دانش‌آموزان مصرف کننده موادمخدر هستند که چهار دهم درصد آنها شیشه مصرف می‌کنند.

وی بیان کرد: 2.6 درصد دانشجویان وزارت علوم و 1.6 درصد دانشجویان وزارت بهداشت موادمخدر مصرف می‌کنند که در مجموع 1.1 درصد دانشجویان این دو وزارتخانه مصرف کننده موادمخدر هستند بر این اساس اگر با اقدامات پیشگیرانه نتوانیم جلوی موادمخدر را بگیریم روز به روز تعداد مصرف کنندگان افزایش می‌یابد.

جزینی با اشاره به اینکه 70 درصد کشفیات موادمخدر در مرز انجام می‌شود، افزود: 40 تا 50 هزار معتاد متجاهر در کشور داریم که اکثر آنها بی‌خانمان هستند و خانواده آنها را نمی‌پذیرند بنابراین برای ساماندهی این افراد باید مراکز اقامتی بلندمدت ایجاد کنیم تا علاوه بر درمان آنها را سرپناه دهیم.

وی گفت: این معتادان بعد از گذراندن طول درمان و بهبود یافتگی اگر محلی برای اقامت نداشته باشند دوباره به نقاط آلوده باز می‌گردند و در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور با اشاره به راه‌اندازی مرکز مشاوره 09628 تصریح کرد: تاکنون 270 هزار نفر با این شماره تماس برقرار کردند که 12 درصد افزایش داشته است که در این میان 84 درصد تماس گیرندگان زنان نگران از این پدیده شوم و 48 درصد درباره ماده مخدر شیشه سوال داشته‌اند.

وی عنوان کرد: با مرکز صدا و سیما قرارداد اجرای 84 برنامه منعقد شده است تا آثار و عوارض موادمخدر را به مخاطبان خود ارائه دهند.

جزینی افزود: حمایت از 14 کارآفرین برای ایجاد اشتغال برای 622 نفر را در دستور کار داریم تا از طریق صندوق مهر امام رضا(ع) تسهیلات اشتغالزایی تا سقف 5 تا 10 میلیون تومان دریافت کنند.

وی با اشاره به وضعیت استان همدان گفت: 2 هزار معتاد متجاهر و 45 هزار مصرف کننده موادمخدر در استان همدان وجود دارد که با توجه به آمار معتادان متجاهر باید ظرفیت مرکز کاهش آسیب ماده 16 همدان از 100 نفر به 200 نفر افزایش یابد که در این زمینه امکانات و تجهیزات لازم داده می‌شود.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر کشور بیان کرد: در هشت ماهه امسال 2 هزار نفر در کشور به سبب مصرف موادمخدر فوت کردند که از این تعداد 200 نفر را زنان تشکیل می‌دهند و از این آمار 90 نفر شامل استان همدان می‌شود که 16 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه 10 درصد بودجه فرهنگی شهرداری به امر پیشگیری از موادمخدر باید اختصاص یابد، افزود: 30 میلیارد تومان از بودجه وزارت رفاه برای بیمه معتادان اختصاص یافت که اخیرا تعرفه‌های آن به تصویب رسیده است.

جزینی برخورد با عطاری‌ها را از اقدامات مهم ستاد مبارزه با موادمخدر برشمرد و گفت: عطاری‌ها تبدیل به مرکز فروش متادون و داروهای ترک اعتیاد شدند و بدون اگاهی سبب مرگ و میر افراد می‌شوند و گاهی با موادسمی که به خورد معتادان می‌دهد سبب افزایش مرگ و میر آنها شدند.

وی ملایر و اسدآباد را آسیب‌پذیرترین شهرستان‌های استان همدان معرفی کرد و افزود: اشراف اطلاعاتی سبب برخورد با سرشبکه‌های توزیع موادمخدر می‌شود که باید مورد توجه قرار گیرد.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با بیان اینکه براساس نظرسنجی انجام شده نخستین دغدغه 92 درصد مردم مبارزه با موادمخدر است، اظهار داشت: 24 سازمان و وزارتخانه مرتبط عضو ستاد مبارزه با موادمخدر هستند و در سال 85، 11 بند سیاست ستاد توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محبت
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
من دوست دارم بدانم نظر دولت مردان دراینگونه موارد چگونه است چون نظر من وامثال من چه تاثیری در اوضاع خواهد داشت بنظر من در مجازات این گونه افراد شدت عمل بخرج بدهند بهتر است

نیازمندی ها