یک کارشناس ارشد مامایی با اشاره به این مطلب که داروهای آنتی‌هیستامین، آثار مخربی بر بدن انسان ندارد، گفت: مادرانی که در دوران شیردهی سرما می‌خورند بهتر است که از این گروه دارویی استفاده نکنند مگر این‌که با مصرف نکردن آن، در روند زندگی‌شان اختلالی ایجاد شود.
کد خبر: ۷۶۰۵۴۶

سیده‌فاطمه واثق‌رحیم‌پرور در گفت‌وگو با ایسنا افزود: زمانی که مادر سرما خورده یا احساس سرماخوردگی می‌کند، بهتر است که شیردهی به نوزاد را ادامه دهد، زیرا آنتی‌بادی‌هایی که از طریق شیر به بدن نوزاد منتقل می‌شود؛ از وی در مقابل میکروب‌ها محافظت می‌کند.

این عضو هیات علمی گروه مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که سرماخوردگی مادر در زمان بارداری ممکن است به نوزاد آسیب برساند، تاکید کرد: اگر سرماخوردگی شدید باشد ممکن است که مادر تب کند و باعث زایمان زودرس نوزاد شود و نیز در فصل پاییز و زمستان و وجود ویروس‌ها باعث تاثیرات منفی روی تکامل جنین شود. مادران شیرده نیز باید در مورد مصرف دارو با احتیاط و با تجویز پزشک داروهایی مانند استامینوفن، داروهای ضد سرماخوردگی، آنتی‌هیستامین‌ها و بیشتر آنتی بیوتیک‌ها را مصرف کنند.

حمله به قلب در هوای آلوده

یک عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آلودگی هوا می‌تواند سبب ایجاد یا تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی شود.

دکتر علی‌اصغر دادگر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: به‌دلیل وجود ذرات معلق مضر در زمان آلودگی هوا بخصوص در جوامعی که مانند کشور ما از کیفیت سوخت خوبی برخوردار نیست، گاز منواکسیدکربن وارد خون می‌شود. گاز منواکسیدکربن میل ترکیبی زیادی با هموگلوبین خون که اکسیژن را به بافت‌های بدن حمل می‌کند، دارد و این امر از ترکیب اکسیژن و هموگلوبین جلوگیری کرده و موجب بروز عوارضی از جمله ایجاد یا تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود. وی تاکید کرد: همچنین آلودگی هوا ممکن است سبب تخریب لایه داخلی عروق قلب و در نتیجه اختلال در عملکرد آن شود. به همین دلیل در روزهایی که هوا آلوده است، اعلام می‌شود که بیماران قلبی، عروقی و ریوی منزل را ترک نکنند زیرا آلودگی هوا در افرادی که زمینه چنین بیماری‌هایی را دارند، ممکن است منجر به حمله قلبی یا حادثه ریوی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها