معاون وزیر نفت با انتقاد دوباره از پرداخت ماهانه بیش از سه هزار میلیارد تومان یارانه توسط وزارت نفت، گفت: شرکت‌های نفت و گاز دیگر بودجه‌ای برای پرداخت ماهانه یارانه ندارند.
کد خبر: ۷۶۰۵۱۴
وزارت نفت: دیگر برای پرداخت یارانه نقدی پول نداریم

منصور معظمی با اشاره به این که پرداخت یارانه از سوی وزارت نفت رمق آن را گرفته است، گفت: صنعت نفت ماهانه ٣هزار و ٧٥٠ میلیارد تومان به سازمان هدفمندی یارانه ها پرداخت می کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به این که اگر این رقم با ارز ٣ هزار تومانی محاسبه شود، صنعت نفت هم اکنون ١,٢ میلیارد دلار در ماه بابت یارانه ها پرداخت می کند، افزود: هم اکنون سهم شرکت ملی پالایش و پخش از یارانه ها ٣ هزار میلیارد تومان و سهم شرکت ملی گاز ایران ٧٥٠ میلیارد تومان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیاری از طرح های صنعت نفت هم اکنون با مشکل شدید منابع مالی به دلیل پرداخت یارانه ها مواجه هستند، اظهار داشت: شرکت گاز هم اکنون برای کشیدن خط لوله مشکل دارد در حالی که باید ماهانه حجم زیادی از منابع مالی را در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

به گفته معظمی، پرداخت یارانه مستقیم همانند سنگی است که در چاه افتاده و در آوردن آن کار سختی است.

معاون وزیر نفت از مسئولان عالی نظام خواست هر چه سریعتر فکری به حال این حجم عظیم یارانه ها که صنعت نفت باید در اختیار سازمان هدفمندی قرار دهد، بکنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
من
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
اون موقع كه نفت 145دلار بود چرا طرح اجرا نمی كردید؟
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
اول و آخرش فقط میخواین سو مدیریت تون رو تلافیش رو سر مردم بدبخت در بیارین....... متاسفام كه از اعتماد مردم نهایت سواستفاده رو میكنین
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۸
۰
۰
درعوض برای سوریه -لبنان- فلسطین- عراق و.... خیلی پول دارید!

نیازمندی ها